Skip to main content

Topic: HK Basher Sabertooth (Read 4531 times) previous topic - next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HK Basher Sabertooth

Kratka recenzija, dojmovi i par slikica HobbyKing Basher Sabertooth 1:8 scale RC Truggy - ija  :P
Moje mišljenje se skoro identično poklapa sa odličnom youtube recenzijom Aussie RC Playground-a:
Review: Hobby King Basher SaberTooth 1/8 Scale 4WD Truggy
Ukratko best bang for your buck (najbolja vrijednost za vaš novac) na EU tržištu!

Dobro:
Prvi dojam je da je auto stvarno velik, sa krilom je dug 550mm i širok 420mm.
Sve djeluje masivno. Base plate je od aluminija i debljine 3.2mm, a shock tower je debljine čak 5.0mm.
Kompletan pogonski dio je metalni (zupčanici, osovine, difovi, ...). Plastični dijelovi su OK kvalitete i nema problema sa pucanjem.
Gume su čistom OK, dobar grip za stazu i offroad te traju dosta dugo (iako se jako se troše na asfaltu).
Vodotporna elektronika (nabavite i vodotporni receiver), tj. čišćenje se svodi na pranje mlazom vode i poslje malo WDa i/ili ulja ;D
Stock performanse su fenomenalne, te ukoliko ne mislite raditi speed runove stvarno nema smisla upgrejdati na 6S jer i sa stock 4S bez problema izvrtite kotače i na asfaltu.
Pretinci za baterije su veliki pa bez modifikacija možete koristiti stvarno velike baterije (ja koristim 2 x 4S 5000mAh 20-30C hardcase u paraleli).
Izvrstan težinski raspored lijevo/desno.

Loše:
Stock servo je vodotporan, ali tek osrednje snažan i dosta sporrrrr.
Difovi dolaze samo s malo masti, tj. potpuno su otvoreni pa treba staviti ulje u njih. Za utrke preporučam 7k/10k/3k, a za bashing 20k/50-100k/10k
Stock opruge su adekvatne samo ako koristite jako lagane (male) baterije, tj. imam osjećaj da sve preko 2 x 2S 3000mAh treba jače opruge. Ja sa 2 x 4S 5000mAh (baterije ukupno teže 1.1KG, a auto sa tim baterijama 5.0KG) stružem podnicu pri svakom full ubrzanju/kočenju, a svaki i najmanji skok rezultira udarcem podnice po podlozi.
Stock amortizeri iako optički izgledaju super (full aluminij) su zadnje smeće i bez obzira što napravite stalno puštaju ulje i konstantno će te savijati osovine. Dolaze ili sa ultraaaa rijetkim uljem ili fali ulja ili puštaju ulje. Iskreno odmah kupite neke kvalitetjnije Truggy amortizere od nekog renomiranog proizvođača.
Pinovi a-ruka su jako kruti pa če sto pucaju. Preporučam nadigradnju LOSI pinovima istih dimenzija.

Rezime:
Ako se odlučite na kupovinu odmah naručite ulje za diferencijale, nove Truggy amortizere renomiranog proizvođača te prednji i stražni set ojačanih opruga.
Cijena navedenih dodatnih dijelova je cca 50USD. S tim dobivate stvarno zaokruženi 1:8 Truggy.
Nakon 6 mjeseci mogu reći da osima problema sa amortizerima i slomljenim pinovima a-ruka nisam imao drugih problema, te mogu reči da je kvaliteta i izdržljivost OK.

Odg: HK Basher Sabertooth

Reply #1
Dnevnik nadogradnji:

1. Dodan hladnjak sa 50x50mm ventilatorom za motor. Radi super i motor je mlak na dodir i nakon 30min iživljavanja.

2. Instaliran prednji i stražni bumper plate za Nitro Circus. Stavio sam za svaki slučaj duže M4x15mm šrafe ali mislim da bi i stock bili dovoljno dugi. Osim što služi kao bumper dodatno štiti podnicu kod prednjeg i stražnjeg diferencijala jer je tamo dodatno ispupčenje za diff koje prvo nastrada.

3. Stavio sam tvrđe opruge, jer na stock sam morao koristiti maksimalni preload i još nije bilo dosta za 2 x 4S 5000mAh baterije. Naprijed imam opcionalne crvene opruge za Sabertootha, a straga stock crne za Nitro Circus (ako koristim 2 x 2S 5000mAh) ili opcionalne tvrde crvene za Nitro Circus (za 2 x4S 5000mAh).

4. Promijenjeno ulje u sva 4 amortizera na 500 cst. Stavio masti na brtve što izleda da je riješilo problem curenja ulja iz 1 amortizera. Svi amortizeri su imali dosta ulja, ali rekao bih da se radilo o cca 100 cst, tj. daleko prerijetkom ulju. Interesantno 1 amortizer je radio kako spada a u njemu je bilo neko bijelo/sivo ulje cca 1000cst. 500 cst mi se čini OK za stazu i skokove do cca 1m visine. Za veće skokova treba ići gušće, možda čak 1000cst.
4.1 02/2015 i dalje curi ulje iz prednjih amortizera, tj. nakon cca 30min vožnje ispuste malo ulja (uđe zrak) i amortizeri postanu puno mekši. Stavio opet masti na brtve i u prednje amortizere stavio 900 cst ulje.
4.2 03/2015 gušće ulje je samo pogoršalo situaciju s puštanjem prednjih amortizera a i vozne karakteristike su lošije (prespori rebound). Pošto sam slomio a-arm pin i prilikom toga opet svinuo amortizer, naručio sam dodatne dijelove za iste. Na svim amortizerima promjenjene sve brtve, gumena diafragma te zamijenjene poluge tvrđima. Opet stavio 500cs u sve amortizere. Handling je puno bolji, i nakon 30min vožnje ne primječujem da curi ulje. Ako i dalje bude problema sa amortizerima odustajem od stock i kupujem neke zamjenske.
4.3 04/2015 Odustao sam od stock amortizera jer sam nakon 1h vožnje po stazi (bez nekih opasnih izlijetanja) uspio svinuti 3 (upgrejdane tvrđe) osovine amortizera, a 2 amortizera su pustila hrpu ulja. Kupio sam preko ebay-a nove LRP S8 TX Truggy amortizere. U stisnutom stanju su skoro identične duljine stock verziji, ali kad se rastegnu su dosta duži pa je dodatni bonus veći down travel.
[attach=7] [attach=2]

5. Stavljeno ulje u diferencijale. Naprijed cca 20k cst, straga 10k cst i srednji 40k cst. Srednji sam stavio 40k jer je to bilo najgušće koje sam uspio nabaviti. 40k u srednjem je OK, auto se lagano digne na stražnje gume na asfaltu, ali kad dođe druga pošiljka mislim probati sa 100k cst (dolazi i 300k ali mislim da će to biti pregusto). Ubrzanje je sad puno bolje, a i lakše je rotirati auto tijekom vožnje. Interesantno auto je sad punoooooo tiši nego prije!
5.1 Nakon vožnje po low grip off road stazi mislim da je bi bilo bolje koristiti rjeđe ulje za difove. Kad stignem mijenjam ulja na 10/20/5.
5.2 05/2015 Za bashing preporučam 20k/50k-100k/10k, dok za stazu mi se kao optimum pokazalo 7k/10k/3k. Ako za stazu koristim gušća ulja auto gubi puno na skretanju.
5.3 06/2015 Za stazu stavljeno 10k/15k/5k i odgovara mi bolje od 7k/10k/3k. Auto nije skoro ništa izgubio na stabilnosti a dobio sam na ubrzanju i on-power upravljanju
[attach=3] [attach=4] [attach=5]

6. Promijenjene gume za ABSIMA 2520050. Dimezije su 150 x 70mm sa 17mm hex prihvatom. Uglavnom nisam zadovoljan. Guma je srednje tvrdoće pa je grip osrednji, kod >50km/h baloniraju i ono najgore u zavojima se podvijaju! Mijenjao sam gume jer stock se jako troše na asfaltu (inače su čistom OK) te ih želim sačuvati za stazu.
[attach=1]

7. Napravljen home made mud / stone guard za stražnji ovjes. S donje strane je dodatno duži tako da štiti od udaraca u kamenje. Btw. stock a-arm već imaju rupu za mud guard ali HK ih ne prodaje?

8. 03/2015 Zamjenjeni prednje i stražnje a-arm sa onima od Basher Nitro Circus 1:8 Monster truck-a. Dotične imaju skoro identične sve spojeve na ostale dijelove, nešto su deblje, ali zbog različite konstrukcije (rešetke) su osjetno čvršće. Pinovi su veći tj. 5x66mm umjesto 4x66mm pa je potrebno zamijeniti sve a-arm holdere. Dodatno na prednjem kraju stražnji a-arm holder je potrebno malo pobrusiti s donje strane jer se inače neda pičvrstiti. Nemojte brusiti prihvat glavčine jer se isti raširi kada pritegnete c-pin! Također nove a-arm nemaju droop screw, niti je moguće izbušiti rupe da se iskoriste originalni (jednostavno nema plastike na tom mjestu gdje bi trebao biti droop screw). Primarni razlog zamjene je bio vrlo britki pin-ovi u originalu koji stalno pucaju. Novi su deblji i teži, tj. po težini se osjeti da su od drugog materijala. Sekundarni razlog je da sačuvam poluosovine jer dosta ljudi koji izvode velike skokove ih je hrpu savinulo i to zbog uvijanja stock a-arm-a. Iskreno za utrke mislim da su stock a-arm bolje rješenje jer dopušta nešto fleksije što poboljšava ležanje.
8.1 06/2015 stažni holderi su širi, naprijed samo malo a straga dosta tako da se mijenja toe in sa 3 na 5 stupnjeva što je loše za handling. Napravljen home-made prednj pin holder koji vrača toe na 3 stupnjeva.
8.2 06/2015 Zbog dužih amortizera dobio san na droop-u (ruke imaju veći kod sad) što je na vidjelo izbacili da kod potpuno istegnutog ovjesa (prema dolje) dog-bone zapinju jer su malo predugi. Napominjem da je ovo nije posljedica promjena a-arm već povečanja hoda amortizera, tj. sa stock amortizerima ovo se ne bi dešavalo.
[attach=8] [attach=9] [attach=10] [attach=11] [attach=12]

9. Ojačana karoserija stakloplastičnom mrežicom i ljepilom za cipele (shoegoo metoda), te dodatno na prednjim prihvatima stavljene plastične podloge jer tu ustvari prvo počne pucati karoserija (prednji most kod prevrtanja udari po karoseriji).

10. Zamjenjen servo za Trackstar TS-910 25kg/0,16s na 6V. Razlog je bilo povremeno čudno ponašanje stock serva, kao da nije mogao do kraja zakrenuti kotače. U usporedbi sad mogu reči da oba serva imaju jako sličnu brzinu ali Trackstar je osjetnooooo snažniji. Moja gruba pretpostavka je da stock servo ima karakteristike 12kg/0,16s na 6V, tj. puno manju snagu od deklariranih 18kg.

11. 04/2015 Napravljen side guard (modificiran od Nitro Rumble buggy-a za 2USDa) te na bokove postavljena čičak traka da bolje drži karoseriju. Za barem 90% se smanjila količina smeča i šasiji...

08.02.2015. Prva "nezgoda". Dao sam kćeri da se vozika i sa cca 50km/h se zabila frontalno u rub palete. Rezime je skršena karoserija s prednje strane (koju sam skrpao sa selotejpom), svinuti prednji desni amortizer i camber rod (oba uspio izravnati). Interesantno s obzirom na jačinu i lokaciju udarca iznenađen sam da nisam svinuo prednji toranj niti sam oštetio A ruku. Sve sam skrpao ali sad nikako više ne mogu dobiti originalnu geometriju prednjeg ovjesa (nemam opremu za podešavanje) tj. auto kod usporavanja lagano vuče na jednu, a kod ubrzavanja na drugu stranu.

07.03.2015 Tijekom bashing vožnje po travi izgleda da sam negdje udario u kamen te slomio lijevi stražnji a-arm pin. Dodatno sam svinuo amortizer i oštetio stražni plastični a-arm pin holder i to vjerovatno zato jer nisam odmah skužio da sam slomio pin već se tako nastavio voziti. Originalni pin je dimenzija 4 x 66mm i od nekog vrlo krutog i britkog materijala (uopće se ne savija već odmah pukne). Naručeni rezervni dijelovi, a za prvu silu sam izradio par komada od temperiranog alatnog čelika (vrlo čvrst i žilav materijal, tj. savinuti će se a ne puknuti). Amortizer izravnat. A-arm pin holderu fali poprlično plastike ali za on-road vožnju izgleda da drži.
14.03.2015 Prevrnuo auto i svinuo custom a-arm pin. Izgleda da baš mora biti od krutog materijala.

21.03.2015 Odrađena prvi trening na offroad stazi u Velikoj Gorici sa Sabertoothom (nadogradnje 1-9) i stock gumama. Auto preživio bez značajnih kvarova/lomova iako sam imao par gadnih udaraca/izlijetanja/prevrtanja. Jedina šteta je polomljeni homemade stone guard na stražnoj desnoj ruci. Glavni problem sa autom je bio nedostatak side-guarda tj. nakon 1 pack-a iz auta sam istresao cca pola kile kamenja :D . Koristio sam max 70% snage tj. stock motor i ESC su stvarno dovoljni i za utrke. Za sljedeći izlazak na stazu planiram staviti mekše opruge sprijeda i straga, zamijeniti servo, popraviti stone-guard i nabaviti side-guard.

31.03.2015 Odrađen drugi trening u Velikog Gorici (nadogradnje 1-10) i stock gumama. Dodatno su naprijed stavljeni stock stražni amortizeri od Sabertootha, a straga stock crni amortizeri od Nitro Circusa. Auto je s tim nešto niži i mekši. To je enormno popravilo trakciju (sad bolje ubrzava od 1:8 buggy-a) ali donekle narušilo stabilnost na skokovima (planiram probati s prednjim crvenim oprugama). Sideguard je riješio problem kamenja (sad nakon 10min ima samo par kamečića u šasiji).
I za kraj pogodio sam metalni klin koji drži zaštitne cijevi na stazi i svinuo prednji CVD (osovinu), pa će opet čekić imati posla...