Skip to main content

Topic: Solar-zagi (Read 50566 times) previous topic - next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Odg: Solar-zagi

Reply #46
ostakljeni zagi mi je letio s ispod 4A pri 2S naponu.
http://www.flyfreak.net/zagi/pogon-za-zagija/msg84293/#msg84293

uz nepotrebna budaliranja s brisancima pa mi to remeti računicu, možda i 3-3.5A...
to je oko 25-30W,
nisam nažalost stigao letiti ga kasnije i detaljnije testirati jer je već bio prodan za 100kn kolegi koji je htio što prije proletiti

no ako je trošio <30W s batkom od oko 300 grama
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9172__Turnigy_5000mAh_2S_20C_Lipo_Pack.html

što je ekvivalent 40 ovih gore ćelija po težini.
onda bi valjda bilo dovoljno i nešto manje watta za let, ako bi i težina zagija bila manja!

a bila bi manja težina, jer na zagija ih ne stane puno, (300g=40 kom solara)
 već npr 8 komada za oko 4V i oko 4-5A. tj cca 20W
što je oko 60 grama. i još batka od 500mAh za 'spremnik' od 40grama
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9187__Turnigy_500mAh_2S_20C_Lipo_Pack.html

to je 200 grama lakši zagi, s 20W umjesto 30W za 'teži'

struja bi bila 4V, a preko DC/DC konvertera bi digao na 2S napon, 8.4V
pa bi u slučaju da je ima i viška, malo dopunjavala batku, koja je tu za rezervu, da zagi ne ostane bez komandi u slučaju da se u zaokretu zasjene solari(vrlo vjerojatna pojava)

to je priča o zagiju...
osim ako diogen ne složi neko konstruktivno krilo pa se ubaci unutra pošten broj solara, po 1 između svakog rebra, di ima i lufta za amortizaciju spužvicama ili da ćelije vise na oprugicama koje ujedno i vode struju(ako nije otpor struji prevelik kroz opruge)....

Odg: Solar-zagi

Reply #47
struja bi bila 4V, a preko DC/DC konvertera bi digao na 2S napon, 8.4V
Ovo je slika kvalitetnog DC-DC step-up konvertera za < 10 A koliko bi trebalo:

[attach=1]

Sa tih 32 grama to je točno koliko i 4 ovakvih ćelija;  4 ćelije * 0,6 V = 2,4 V upravo  koliko nam fali do punog 2S.
S time da bi ovo išlo ako nemamo dovoljno mjesta za ćelije na krilima (uz rizik steup_up DC-DC konverzije koja će smanjiti struju i unijeti barem 10% gubitaka).
Ako imamo dovoljno mjesta za barem 12 ćelija, onda nam ne treba DC-DC stepup.

Damir



Odg: Solar-zagi

Reply #50
Lete i u inverted ali je uzgon krila puno manji od normalnog leta
I never crash, I simply have a trick where I use impact with the ground to revert my model back into kit form

Odg: Solar-zagi

Reply #51
Jasno. Ali ako zbog potpuno ravne plohe stane vise solara na istu povrsinu krila, onda je krajnji rezultat isti.  Veca potrosnja ali i veci izvor.

Uz to da je, u toj inverted varijanti, moguce podbaciti neki materijal pod celije, npr 2-3mm spuzve pa sve skupa fiksirati folijom. Dok kod zaobljenoga bi to islo malo teze...
Spuzva bi se previse stisnula na vrhu grbe a ostali dio celija bi bio odignut u zraku...

Odg: Solar-zagi

Reply #52
Onda bi po toj logici krilo trebala bit ravna ploča s tin da bi napadna ivica trebala "gledat" povise strujanja zraka jer bi ga samo to drzalo u zraku,zaobljeni donji dio krila bi tezia vakumu i gura bi avion prema dole :)
Sad koliko bi to bilo isplativo,posebno u ovon slucaju kad se gleda svaki gram i iskoristava svaki miliamper, neman pojma,pricekajmo diogena,on uvik ima neku pametnu  :D
I never crash, I simply have a trick where I use impact with the ground to revert my model back into kit form


Odg: Solar-zagi

Reply #54
 8)
I never crash, I simply have a trick where I use impact with the ground to revert my model back into kit form

Odg: Solar-zagi

Reply #55
Preveliko je to, raspao se na prvom letu, ne? :(


Ne Tom, nije se raspao ni na prvom a niti na drugom letu  8) http://www.flyfreak.net/zagi/zagi-xxl-3m/

"Raspao" se tj. odvojio na za to predviđenim mjestima na sljetanju kada je predni kotač zapeo za busen trave ( moja greška ).
Precizno proračunate sile djelovanja na tako veliko krilo rezultirale su minimalnim oštećenjem i taj dan je praktično mogao letjeti ali bez prednjeg kotača.

BTW sa masom od 3kg na brzini krstarenja troši 4A na 3S

Odg: Solar-zagi

Reply #56
Što se tiče savijanja panelića trebali bi se moći saviti do 30° središnjeg kuta.Na profil npr. CLARK-Y 11,7% s širinom(chord) 350 mm bi se trebali moći postaviti tj. saviti bez pucanja.Računao sam središnji kut za najveću zakrivljenost tog profila i ispalo mi je oko 22°.

Odg: Solar-zagi

Reply #57
Ipak dobre vijesti: i puknuti vafer radi !

Uzeo sam jedan puknuti vafer, zalijepio ga na malo špera , nalemio neku skalameriju od žica. Već u blizini halogene žarulje daje 0,5 V i 2,4 A, dakle treba vidjeti koliko će na suncu, ali i ovako je dobro.
Trik je u konstrukciji, vodovi su ispod i drže puknuti PN spoj, pa izgleda da nebu letio ( u smeće) nego će biti iskoristiv za stacionarno.

E sada , što sa onima koji nisu napuknuli ?
Damir

Odg: Solar-zagi

Reply #58
Ni ja ne sjedim skrštenih ruku.Spojio sam paneliće uz pomoć sabirnica a jednu sam napravio sam.Od neke stare drvene kutije složio sam nagibnu platformu da mogu panele postavljati pod određenim kutem(5,10,...45°) prema horizontali tj. da mjerim struju i napon kao funkcije kuta(nagiba).Osim toga mjerenja bi napravio i u različita doba dana,različite osunčanosti...Eto Damire izgleda da smo ozbiljno krenuli-bit će valjda nešto :) .Problem je što imam za sada samo dva panelića-napon možda 1,2V,pa mi treba teret od samo 0,24 ohma za 5A.Možda su dovoljne samo spojne žice...

Odg: Solar-zagi

Reply #59
Dečki,
uploadao sam 2 znanstvena rada na temu,

vrlo zanimljivi jer nisu suhoparni, već kombiniraju i testiranje u laboratoriju s onim na terenu, gotovi modeli!

s dobrim zaključcima,
čisto da se ne gubimo nepotrebno u testiranju nečega što je već odrađeno. pogotovo jer smo tanki s financijama a i sa slobodnim vremenom

npr,
zanimljivo ispada da je ugradnju među rebra u krilu pušing,
pošto dolazi do pada watta radi blokiranja od strane folije,  te je isplativije montirati solare izvana na krilo, pa i po štetu aerodinamike, jer su gubici u konačnici tako manji!

obična stretch folija kojom se zaštite solari od vlage/prstiju, već skida 10% outputa....
tako da ako netko želi biti extreman, možda mora ići na rizik po ćelije, pa ih ostaviti nezaštićene...da bi dobio max iz njih..

dalje, pametnije je narihtati broj solara da paše naponu batke i spojiti direktno(ako se ide na manje modele kakvi mi tu ganjamo, radi mase i $$$)
jer onda paneli rade u max polju efikasnosti i bez kontrolera (vidi se u tablicama ako napon na njima otfitilji na 0.6V kako amperaža pada rapidno dole)
ne mogu probiti taj napon jer monitoriramo ukupni preko batke.

iskorištenje i trupa za uzgon i poziciju solara,
wingleti i prema straga i dole malo radi par % extra lifta...ima toga...

prolistajte,
1 http://www.filedropper.com/tiagoferreirathesis
2 http://www.filedropper.com/20140838paper