Objavljivao sam ovdje vec postove o elektricnom romobilu kojeg sam napravio...
Uglavnom danas u voznji se desilo sljedece: motor je najednom zakocio usred voznje (bez ubrzavanja). Ja dignem zadnji kotac, dam gas a motor samo trza. Na ovom forumu su me naucili da kad tako trza, znaci da jedna faza nije spojena... Ja sam dosao doma, rastavio motor i sve izgleda u redu. Regler takoder. Probao sam onda na izlaze iz tog 120A reglera spojiti mali motorcic, dam gas i taj mali motorcic isto trza.
Motor: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18184__Turnigy_Aerodrive_SK3_6374_149kv_Brushless_Outrunner_Motor.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18184__Turnigy_Aerodrive_SK3_6374_149kv_Brushless_Outrunner_Motor.html)
ESC: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__20696__Hobbyking_YEP_120A_HV_4_14S_Brushless_Speed_Controller_OPTO_.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__20696__Hobbyking_YEP_120A_HV_4_14S_Brushless_Speed_Controller_OPTO_.html)
Uglavnom kako mogu provjeriti sto je pokvareno?
Pa ako trza i drugi motor onda očito nije motor u kvaru...
Probaj timing ponovno isprogramirat samo kao provjeru!
Jel imas ti mozda karticu za programiranje toga?
Da, ocito je da je u ESCu nesto, jer drugi motor se isto ponasa..
Ok netreba mi kartica jer sam pomocu gasa uspio isprogramirat al nema pomaka.
Stavio sam auto timing, i i dalje samo trza motor. Sto bi jos mogao pogledati?
I nije mi jasno kako je "kocnica" ukljucena cak i bez spojene baterije
"Kočnica" - ako vrtiš kotač, regler je ugašen a daje otpor (koči) spalio si jednu granu FETova (i jedan je dovoljno). Kad rukom vrtiš motor on se ponaša kao generator, kako ti je jedna faza "u proboju" negdje se zatvara prema jednoj od ostale dvije faze. Kako su druga dva namota u faznom pomaku motor zapravo koči sam sebe.
Svaka cast na objasnjenju :)
Znaci sta mi preostaje onda? Razmontirati ESC i vidjeti koji FET je spaljen? Da li je to uopce moguce zamjeniti? Stvarno mi se neda placati ponovno 120$...
A ne kuzim uopce kako se spalio, jer na punom gasu sam vozio (i dosta jako ubrzavao), a montirao sam jos i 8cm ventilator direktno iznad ESCa..
Možeš probati. Problem je što kineski dijelovi vrlo rijetko na sebi imaju neku suvislu oznaku. Znači treba nakon mjerenja naći neki ekvivalent. Nimalo jednostavno.
Provjeri konektore na regleru i zice na samom lemu!
Vjerujem da je lako moguće promjenit fet, ako ne sami fet onda na njega zalemit dvije žićice
i na te dvije žićice zalemit novu komponentu znam ljude koji su sve i svašta radili po rc elektronici.
Kolko sam vidio diogen je fakat sićušne stvari lemiio.
Konektori su zalemljeni savrseno, a i na regleru je debeli lem i drzi jako dobro. A cak i da je nesto u konektorima ili lemu krivo, nebi motor kocio... tako da su stvarno nazalost ti FETovi otisli..
Problem je sto taj rekler ima 2 ili 3 sloja plocice tako da treba to jako pazljivo prvo odlemiti sa nekim vruzim zrakom, a onda naci taj FET. Nadam se da cu bar odma naci koji je
E ovak, ja sam djelomicno rastavil ESC. ima 18 FETova. do 9 mogu lako doci, do drugih 9 malo teze jer moram odlemit preko 10 pinova istovremeno a u tom nemam bas najbolja iskustva. Nasao sam video mog ESCa kako je jedan taj "unutarnji FET spaljen. Ali na mojem ESCu su svi barem na izgled citavi
Kako mogu multimetrom vidjeti koji je pregorio?
Video: burn it my new ESC YEP 120A HV (http://www.youtube.com/watch?v=fYWcuSB3z6c#)
FETovi: http://www.fairchildsemi.com/ds/FD/FDB045AN08A0.pdf (http://www.fairchildsemi.com/ds/FD/FDB045AN08A0.pdf)
Za to koliko si potrosio na ESC i ostalo mogao si dobiti kvalitetan mali kontroler, javi se deckima na artasovom forumu ima kvalitetnih rjesenja za romobile.
Ali za snagu od 2kW? Sumnjam. Za neki veci napon jos nekako, al za struju od 70A+ sumnjam. Sta je tu je, imam ovaj ESC, on trpi do 120A i sad mi jedino preostaje popraviti ga.
Ja sam provjerio drain-source na mosfetima sa modom za diodu, otporom, na kratki spoj... apsolutno svi od tih 9 pokazuju jednak vrjednosti. Ili je problem negdje kod ovih drugih 9 do kojih je puno teze doci ili ja krivo mjerim..
pratio sam built tog rolca otkad je bio železna cjev... sjećam se i onog kurenja baterija... i sad ovo...
pegula... :(
pazi saamo da Ti "stručan" popravak ESCA ne priskrbi još koju pizdariju...
Meni se desilo sa novim Turnigy Multistarom 10A da je prilikom prvog štekanja na bateriju puknul kondić ko petarda..
Bio sam uvjeren da sam ja zeznul polaritet i da sam si sam kriv, ali naknadnim pregledom ustanovio sam da je polaritet bio
dobro pogođen... shit happens... i odmah sam ga zviznul u kantu iako sam imao ideju probat prelemit na njaga ispravan kondić jer bilo bi bedasto posijat model sa prijemnikom, motorom i svime ostalim zbog toga što je Zhang toga dana bio neispavan...
glavu gore...
Hvala na pracenju izrade romobila, ljepo je to cut da se neko zanima :) za tebe i takve, evo i jedna slika sadasnjeg stanja, samo jos cekam veci ekran i dodatno programiranje nekih sitnica, al uglavnom sad ide do 40km/h. Tj isao je :D
Nekako sam dobio povjerenje da ipak mogu to sam popraviti posto znam i tocnu oznaku mosfeta i vjerovatno znam da je jedan od njih otisao, samo jos neznam koji..
ima tu na forumu dečki koji su jako u elektronici... uvjeren sam da će Ti se javiti netko Tko ima iskustva, znanja i potreban pribor za popraviti ESC.. samo ne brzaj i ne prtljaj sam ak nisi 100% ziher kaj delaš, jer to su ozbiljne struje, za razliku od večine manjih avionskih esc-ića za 10-ak $ koje mi ostali raubamo...... :D
a što se čitavog projekta rolca tiče - kak ne bi pratil tak zanimljiv projekt.... kapa dole... 8)
Ovo na videu je klasični kineski besc dizajn.
Po 6 fetova ti radi na svakoj fazi (3 na gornjoj strani 3 na donjoj) za svaki set od 6 negdje postoje (ne vidim na videu) još dva driver fet (vjerojatno International Rectifier IR2101 ili sl.)
Ploćice sa fetovima su tro ili možda četveroslojne - postoji dobra šansa da su kroskonektirane tj. Možeš napikati ove fetove do kojih ne možeš doći.
Sve to ganja Atmega48 klokirana na 16MHz. A bec je najčešće lm2575
Malo me čudi da najvulgarniji RedBrick od 100A ima duplo više fetova u izlazu ( teoretski bi mogli potegnuti 420A - utopia)
Hvala na objasnjenju :)
A kako bi onda mogao tesirati te fetove da vidim jesu li ispravni? I jel opce moguce da je on "izgorio" a da se to iz vana ne vidi? Jer na onom videu se bas vidi da je izgorio a meni nema takvog necega
neću ti baš pomoći, uglavnom meni su kod takvih višeslojnih ESCova pregarali fet-ovi koji su bili između pločica a nikad vanjski koji je na hladilu, pokušaji popravka, tj zamjena fetova rezultirala je da se nakon toga esc sam zapali,ili opet ne radi i svašta drugo, pitanje je kaj sve pregorjeli fet usput ošteti
baš mi je žao kaj ti rombač ne radi, ali ako je trošio do 70A a esc je 120A nije se trebao uopče grijati, možda nakon pol sata rada...
Kad fet krepa najčešće imaš kratki spoj drain-gate, a to je vjerojatno istina za sve fetove u paraleli + driver.
Kratko i točno:
http://www.utm.edu/staff/leeb/mostest.htm (http://www.utm.edu/staff/leeb/mostest.htm)
Hvala!
Tako sam i probao ove do kojih mogu doci i svi su ispravni. Sutra cu otici na faks da sa vrucim zrakom odlemim ovaj spoj te 2 plocice
I ja isto mislim da je neki iznutra krepao, ali ne kuzim kak kad struja nije bila iznad 50A sigurno. Valjda je bio neispravan mosfet il slabo zalemljen il nes trece.
Uglavnom nadam se da cu nac neispravnog i da kad ga zamjenim da ce sve raditi. Ipak je ovo stvarno skupi ESC...
Ajmo nabacit humanitarku za esc... ja doniram 100kn...
;)
Kaj nemas garanciju? Natjeraj ih da ti posalju drugoga :)
Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
Onak si razmišljam, a i koliko sam proučavao ESCi nemaju flyback diode.Jel moguće da ih "ubija" inducirani napon iz motora pošto postoji pauza između switchanja donje i gornje strane FETova pa tu malo procuri?! :-\ :-\
Hahaha, ma joj nemojte bit smjesni :) al puno hvala
Garanciju? Pa mozda bi ih i uspio natjerat da mi daju novi, al izgubio bi tonu zivaca i cekao vjerovatno 2 mjeseca minimalno.
Sad polako odlemljavam spoj dvaju plocica, sa vakumskom pumpicom ide super. Odlemio sam sve signalne padove, samo su mi ostali 3 paralelno spojena od - i 3 paralelno spojena od +. Posto su paralelni opce se nedaju ljepo zagrijati a moram pazit da ne usisem i vodove i padove s tom pumpicom :S
Ako to uspijem razlemiti mislim da ce do sutra romobil ponovno biti u voznom stanju
Konacno ! Uspio sam razdvojiti te dvije plocice.
I testiram multimetrom i apsolutno svi FETovi pokazuju iste vrjednosti i nijedan ne izgleda osteceno. Neznam ko je tu lud onda :D
Probaj to radit uz pomoć nekoga,svakom po jedna lemilica i vuciiii.A poslije sa vakumom lijepo to sve uredi.
E dok sam napisao ti već napravio ;) ;)
Uglavnom kada mjeriš izlaze prema - ili + kaj pokazuju.
Sve tri faze prema - imaju otpor 90 Mohma a prema + 12 Mohma. Jel to dobro?
Daj budemo to odnesli majstoru koji više-manje živi od BL kontrolera (a ima i izuzetan lab).
Nisam ti to rekao jučer jer se majstor nije javljao na tel - da ne obećavam bez njega.
Ajde super :) javi onda ako se javi, bilo bi puno bolje da to neki strucnjak popravi..
Već se on dobrovoljno prijavio. Daj kontakte na PM pa dogovorimo akciju.
Mislio sam da ispitaš sa područjem za diode ali nema veze.
PRONASAO SAM KVAR!!
Bio sam na faksu, laborant je pomocu osciloskopa ispitao sve FETove, svi su citavi sta sam i ja zakljucio sa multimetrom..
Ja sam napomenuo da sam tesitirao i drugi motor koji sam PARALELNO spojio sa ovim. A ako je ovaj motor u kratkom spoju, i taj drugi je... I sad sam tek odlemio zice, i stvarno, motor je sam po sebi u kratkom spoju, a ESC je savrseno ispravan !
Sad imam 2 opcije: jedna je da najnormalnije gornju plocicu esca ponovno zalemim na ovu plocicu s FETovima, ili da pomocu konektora na slici slozim da je to spojeno zicama i fizicki odvojeno. Prednost ovog drugog je da bi ventilator izravno puhao na gornje FETove, a donji bi ionako bili prislonjeni na ogroman hladnjak (romobil). Al opet...ipak su tvornicki oni to ovako zamislili, a i taj ESC podnosi do 120A konstantne struje do koje nikada ni nemoze doci (jer motor trpi do 80A).
Sto predlazete?
I ima li netko neciji kontakt broj da se javim za previtlavanje motora (i novu zicu naravno)?
Super.
Sa udaljavanjem FET-ova od CPU-a treba pripazit zbog switching frekvencije,induktiviteta kabela ,smetnji bla bla......mislim da što kraće to bolje stoga...
Ono što bi ja napravio je umetanje aluminijskih plehova na donju i gornju stranu (ako već i nije) FETova tako da dobiješ nešto kao sendvič.Vjerovatno će biti potrebno urezat/ufrezat na unutarnjoj ploči (ova kaj hladi donje FETove) otvore za padove.
To vec i je tamo...
Znaci ti bi preporucio da sve vratim kako je bilo? To je stvarno i najjednostavnije i najbolje, samo se bojim ako bi ikada mozda stvarno pregorio neki FET, onda bi novim skidanjem gornje plocice do kraja unistio te "padove" na plocici... Ili mozda da na gornju plocicu prema dolje zalemim ovaj zenski konektor? Ne dodajem nikakvu zicu, a ostaje mogucnost skidanja gornje plocice, a i ventilator koji odozgora puse, mogao bi bolje hladiti fetove koji su inace u sendvicu..?
Evo čak sam se potrudio i to u Paintu nacrtat. :D :D :D
Što se tiče ventilatora i termičke vodljivosti zraka ne bih ulazio ako uzmemo u obzir da su ovi unutarnji FETovi u "zavjetrini tako......
A ti vidi što ti padovi dopuštaju.Jel možeš to riješit kako s kratkospojnicima sa slike.Čini mi se da bi radilo.Taman za distancu ovih "jumpera" staviš neki deblji Alu lim/profil.
Hijaooo pa zasto si skupa spajao motore gore kod testiranja :)
Dobro je bolje je previklat motor nego zezanje sa ESCom :)
Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
Hahaha, Kreso hvala ti za trud :D tako nekako je ustvari i tvornicki napravljeno, alu profil je i u sendvicu, i s donje strane na fetovima. Meni taj donji netreba jer je dole aluminiski dio podnice, a gornji bi trebao. A neznam, mozda je onda najbolje vratiti kako je i bilo? Posto, cak i da su samo 3 FETa u paraleli (neznam dal su 3 ili 6), a svaki moze kontinuirano pustati 80A sto je ili 240A ili 480A struje, a kako je vidljivo motor gori prije njega, mozda se stvarno nebi trebao bojati da ce se ikad ista desiti tom regleru
Onda nabij ventilator i nema brige.
Najbolje da zakeljiš neki hladnjak od grafulje direktno na ESC pa na njega ventilator kako bi što bolje iskoristio površinu.
Za to bi ti preporučio epoxy ljepilo ArticSilver koje je baš za tu namjenu ali i košta.
Koliko vidim nema ga više u Linksu, bar ne dvokopmonentno?!!Probaj dalje.
Zalemi kako je i bilo, sigurno u tvornici nisu bezveze tako napravili!
I jos jedan savijet, ne slusaj druge, nego prvo ispitaj pravilno sve!
Ma da, i budem. A osim toga do te struje od 120A nikad necu doci, a jos ga i hladim 8cm ventilatorom sto nije vjerovatno uopce niti potrebno.
Samo treba sad taj motor srediti :)
Objavljivao sam ovdje vec postove o elektricnom romobilu kojeg sam napravio...
Uglavnom danas u voznji se desilo sljedece: motor je najednom zakocio usred voznje (bez ubrzavanja). Ja dignem zadnji kotac, dam gas a motor samo trza. Na ovom forumu su me naucili da kad tako trza, znaci da jedna faza nije spojena... Ja sam dosao doma, rastavio motor i sve izgleda u redu. Regler takoder. Probao sam onda na izlaze iz tog 120A reglera spojiti mali motorcic, dam gas i taj mali motorcic isto trza.
Motor: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18184__Turnigy_Aerodrive_SK3_6374_149kv_Brushless_Outrunner_Motor.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18184__Turnigy_Aerodrive_SK3_6374_149kv_Brushless_Outrunner_Motor.html)
ESC: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__20696__Hobbyking_YEP_120A_HV_4_14S_Brushless_Speed_Controller_OPTO_.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__20696__Hobbyking_YEP_120A_HV_4_14S_Brushless_Speed_Controller_OPTO_.html)
Uglavnom kako mogu provjeriti sto je pokvareno?
Procitaj sto si napisao i zato su te tako ljudi savjetovali!
Nisi napisao da si spajao motore u paralelu!
Da znam, zaboravio sam napomenuti. A nisam razmisljao da razlog zasto ni taj drugi motoric ne radi nije to sto ESC ne radi nego to sto je glavni motor u kratkom spoju..
Jedno iskustvo vise :)
Dobro, bitno da se ni regler nije zezno usput!
To cemo jos vidjeti :) al da, mislim da je s njim sve u redu. Jedino mislim da sam onaj timing sprckao, stavio sam auto pa cu trebat vidjet na koji da stavim
120nf10 nadi taj fet i bez brige si :-) 120 A 100 v. Zamjeni ih sve. Ps. Ja sam uzeo 2 akumlatora 7ah u seriju i spojio na motor 24 v 300 w , to mi je sve montirano na biciklu i radi odlicno. A regulator sam narucio a ebaya cca 20 dolara. I 10 dolara rucka s potenciometrom.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Daj neke linkove da gledamo malo...
Ako je preveliki offtopic moze i na PM :)
Hvala
Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
120nf10 nadi taj fet i bez brige si :-) 120 A 100 v. Zamjeni ih sve. Ps. Ja sam uzeo 2 akumlatora 7ah u seriju i spojio na motor 24 v 300 w , to mi je sve montirano na biciklu i radi odlicno. A regulator sam narucio a ebaya cca 20 dolara. I 10 dolara rucka s potenciometrom.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
A zasto bi ista mjenjao na ispravnom regleru! Yep regler je sam po sebi brutalan!
Dok radi ne prckaj, da nebi nakon prckanja otiso u k***c!
Pa ak je ispravan esc onda nek nedira nista, a ako hoce update onda stavi ove fetove.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
To su stvarno jako dobri regleri, tako da je glupo cackati po njima!
Ne tjeram vodu na svoj mlin ali ovo što sam ti ja predložio što se tiče hlađenja ne može skodit.Naravno ako tehnički uvjeti to dopuštaju da napraviš što jednostavnije.A sad ići mijenjat FETove ne vidim neki razlog.Jedino ako original nisu neka k...... pa često crkavaju pa hajde onda.
Osobno sam to napravio na onom ljučibastom TowerPro 40A(heli inače) koji koristim na Zagiju i mogu ti reći da se i s hladnjakom zagrije.A radio bi i bez hladnjaka, bi.
Ali to je manji problem, treba nabavit žicu za motor. ;) ;) culak :D a da nije 5 kg ili više.
Ima kod Autobusnog Kolodvora lik koji se bavi premotavanjem vjerujem da on ima raznijeh zica
Poslat cu tocno kak se zove kad se sjetim. Tam negdje oko Supilove i Zovka...
Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
grunf s foruma vikla jako dobro
Ajde ako netko ima neki kontakt od nekog ko zna viklat motore, neka se slobodno javi :)
Ili posebno ako ima netko kontakt od grunfa (jer vidim da ga nije bilo duze vrjeme na forumu)