Skip to main content

Topic: Štedna žarulja i VIMAR LED indikator (Read 9339 times) previous topic - next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Štedna žarulja i VIMAR LED indikator

Eto sad ja trebam savjet od kolega :)

Naime sinoć mi se javio problem kojega sam se pribojavao. Kada je prekidač svjetla isključen struja preko LED "curi" i štedna žarulja mi tinja (flickerira).
Koliko znam VIMAR plana nema tinjalicu nego samo LEDicu.
Meni padaju na pamet (dummy load) otpornik ili neka mala žaruljica paralelno s štednom ili ako se tko već susreo s spomenutim..........molim savjet.
Možda da probam sa dimmabilnom ??!!!
Lp
Futaba 6EX 2,4 , Taranis X9D Plus
SkyWalker 1.68 DIY, Zagi 1,6m, SkyVan SC7 DIY, Mini 250

Odg: Štedna žarulja i VIMAR LED indikator

Reply #1
Imam nešto slićno: da li se radi o tipkalu ili baš prekidaču? Na tipkalu stalno tinja kako bi ga lakše pronašao u mraku.
Osim toga imam neke svjetiljke na niskonaponskom DC 12 V i kada je LED-ica iskuljučena, dovoljno je vodiće primiti rukama i LED-ica će lagano tinjati (COB LED tehnologija).
Ili sam te krivo shvatio?
Damir

Odg: Štedna žarulja i VIMAR LED indikator

Reply #2
Prekidac vulgaris sa LED (umjesto tinjalice). Takodjer i LEDica lagano tinja kako shparna pokusava startat. Problem je u struji LEDice koja je predvidjena za standardnu zarulju koja 2mA ne "vidi".
Mislim da cu puknut 220kila 1W otpornik u plafonjeru pa da vidimo.
Futaba 6EX 2,4 , Taranis X9D Plus
SkyWalker 1.68 DIY, Zagi 1,6m, SkyVan SC7 DIY, Mini 250

Odg: Štedna žarulja i VIMAR LED indikator

Reply #3
Plave ili bijele LEDice (koje i jesu plave sa dodanim žutim fosforom) imaju sposobnost da svijetle i na mikro nikakvim strujama. Za AC (50Hz), dvije se moraju spojiti "anti-paralelno", tako da je anoda jedne na katodi druge i obrnuto. Bez toga samo bljesne. Takav spoj, jedna strana na fazi, druga kapacitivno sa sa nekom žicom blizu nule ili uzemljenja (bilo bi dobro staviti recimo 1 Mohm otpornik u seriju, u slučaju dodira sa nulom). Po mraku se jako dobro vidi. Jako malo troši.

LP,
milan
---

Odg: Štedna žarulja i VIMAR LED indikator

Reply #4
Plave ili bijele LEDice (koje i jesu plave sa dodanim žutim fosforom) imaju sposobnost da svijetle i na mikro nikakvim strujama. Za AC (50Hz), dvije se moraju spojiti "anti-paralelno", tako da je anoda jedne na katodi druge i obrnuto. Bez toga samo bljesne. Takav spoj, jedna strana na fazi, druga kapacitivno sa sa nekom žicom blizu nule ili uzemljenja (bilo bi dobro staviti recimo 1 Mohm otpornik u seriju, u slučaju dodira sa nulom). Po mraku se jako dobro vidi. Jako malo troši.

LP,
milan
---

Stvar je u tome da nemam teh mogucnosti za "bifilarni" spoj.Eventualno jednu LED u plafonjeru.
Futaba 6EX 2,4 , Taranis X9D Plus
SkyWalker 1.68 DIY, Zagi 1,6m, SkyVan SC7 DIY, Mini 250

Odg: Štedna žarulja i VIMAR LED indikator

Reply #5
Interesantno je kolliko me koliko me depresija trese, da mi se ne da ni tipkati, a kamolli što ozbiljno raditi.

Evo kako se taj efekat tih visoko-osjetljivih dioda manifestira:

https://www.youtube.com/watch?v=-tafxa36cZ0

Jedan od problema je faza koja ide samo do prekidača kad je svjetlo ugašeno, a nula ide isto tako do prekidača preko žarulje (LED rasvjeta). Tako da ovo "beskontaktno svjetlo" radi bolje kad se svjetlo upali.

Drugi problem je visoka impedancija ovog kapacitivnog sustava, dok je LED impedancija daleko niža i trebalo bi staviti ... jednostavno neki trafo... ma ne da me se sada čeprkati oko toga... ako nekog interesira (što sumnjam), neka kaže... možda i uspijem dobiti nekakav "napad marljivosti" :)

LP,
milan
---

Odg: Štedna žarulja i VIMAR LED indikator

Reply #6
Plave ili bijele LEDice (koje i jesu plave sa dodanim žutim fosforom) imaju sposobnost da svijetle i na mikro nikakvim strujama. Za AC (50Hz), dvije se moraju spojiti "anti-paralelno", tako da je anoda jedne na katodi druge i obrnuto. Bez toga samo bljesne. Takav spoj, jedna strana na fazi, druga kapacitivno sa sa nekom žicom blizu nule ili uzemljenja (bilo bi dobro staviti recimo 1 Mohm otpornik u seriju, u slučaju dodira sa nulom). Po mraku se jako dobro vidi. Jako malo troši.

LP,
milan
---

Stvar je u tome da nemam teh mogucnosti za "bifilarni" spoj.Eventualno jednu LED u plafonjeru.

Ma kontam. Razlog zašto plafonjera blinka je taj što je dovoljna (iako jako mala) struja da bi se elektrolitski kondenzator u toj štednoj žarulji napunio, a oscilator koji napaja samu kompaktnu fluo-cijev na trenutak zaoscilira i prenese nakupljenu energiju na žarulju.

Ovaj fenomen bi se mogao bolje iskoristiti da povremeno bljesne na prekidaču... ne znam, idem spavati... možda sutra nešto smislim...

LP,
milan
---

Odg: Štedna žarulja i VIMAR LED indikator

Reply #7
Tako je. Premda bi takve SMPS trebale imat neki bypass otpornik.Vjerovatno zbog EU direktive bi to bilo nedopustivo. :)
Futaba 6EX 2,4 , Taranis X9D Plus
SkyWalker 1.68 DIY, Zagi 1,6m, SkyVan SC7 DIY, Mini 250

Odg: Štedna žarulja i VIMAR LED indikator

Reply #8
Tako je. Premda bi takve SMPS trebale imat neki bypass otpornik.Vjerovatno zbog EU direktive bi to bilo nedopustivo. :)

Ma nije toliko zbog EU 'direktive', nego zbog cijene proizvodnje žarulja - što manje dijelova, to isplativija proizvodnja.

Evo, jutro je... bistrija glava; Da bi riješio problem blinkanja kompaktne fluorescentne rasvjete, stavi jedan otpornik paralelno sa tom žaruljom. Ako je struja 2 mA (ako sam dobro razumio), onda je otpor te LEDice u radu: R=240/0.002=120 000 ohma ili 120 kiloohma. Dakle, paralelno sa žaruljom taj otpor, tako da struja ide preko otpornika a ne preko diodnog punovalnog ispravljača. Na točno 120 kOhm, imao bi situaciju da je svaka malo jača struja od 2 mA... možda bi opet bljeskalo, ovaj puta daleko sporije i rjeđe.

Dakle, za svaku rezervu, ja bi stavio 100 kOhm paralelno. Idemo sada izračunati struju preko tog "snubber" otpora, kao i snagu; I=240/100 000=0.0024A ili 2.4 mA. Snaga: P=240^2/100 000=0.576W. Dakle, za svaki slučaj - 1 W otpornik.

Druga varijanta je paralelni kondenzator sa žaruljom, gje je impedancija (zapravo reaktanca) Zc za taj kapacitet ciljano 100 kOhm ili 100 000 Ohma, dakle C=1/(2*PI*50*100 000)=31.8 nF. Ovaj kondenzator bi trebao biti sposoban podnijeti dvostruki napon mreže + razne smetnje, dakle oko 1000V. 33 nF je standardna vrijednost, dakle - 33 nF/1000V keramički kondenzator bi to riješio bolje nego otpornik (pošto su vodovi do žarulje induktivni, Zc ili kapacitivna reaktanca bi vraćala tu energiju nazad u slijedećoj poluperiodi na 50 Hz). U ovom slučaju, tvoja LED indikacija na prekidaču bi dobivala gotovo dvostruko viši napon, što u prijevodu može značiti dvostruko veću struju (ne baš, oko 1.41 puta veću struju).

Na tebi je da se odlučiš: kratko i jednostavno rješenje sa 100 kila otpora, 1W. Ili petljanje sa chipotekom/eBay-em i slično za kondenzator. Dalo bi se izračunati koliko bi te godišnje koštalo to 'parazitno' trošilo, a koliko te koštaju živci zbog neugodnog treperenja.

LP,
milan
---

EDIT: Evo, bez neke više matematike; koštalo bi te dvostruko koliko sama LED indikacija na prekidaču troši.

Odg: Štedna žarulja i VIMAR LED indikator

Reply #9
Ah, jalove komponente uvijek previse :D :D :D Hvala na savjetu, probam pa javim.
Futaba 6EX 2,4 , Taranis X9D Plus
SkyWalker 1.68 DIY, Zagi 1,6m, SkyVan SC7 DIY, Mini 250

Odg: Štedna žarulja i VIMAR LED indikator

Reply #10
Ah, jalove komponente uvijek previse :D :D :D Hvala na savjetu, probam pa javim.

Obavezno javi. Mislim da nisi jedini s tim problemom. Ako je moj proračun točan, da i drugima pomognemo.


LP,
milan
---

Odg: Štedna žarulja i VIMAR LED indikator

Reply #11
Kondić - 0
Otpornik - 0
Problem riješn da sam ledicu spojio na prekidač do ovoga. Bitno mi je da ga vidim u mraku. Na ovom drugom prekidaču je obična žarulja.
Čak sam naišao na neka rješenja s otpornikom na 110V ali mi se više nije dalo ........već sam bio na rubu da s neke stare šasije skinem PTC (degauss). ;D

Hvala

Lp
Futaba 6EX 2,4 , Taranis X9D Plus
SkyWalker 1.68 DIY, Zagi 1,6m, SkyVan SC7 DIY, Mini 250

 

Odg: Štedna žarulja i VIMAR LED indikator

Reply #12
Kondić - 0
Otpornik - 0
Problem riješn da sam ledicu spojio na prekidač do ovoga. Bitno mi je da ga vidim u mraku. Na ovom drugom prekidaču je obična žarulja.
Čak sam naišao na neka rješenja s otpornikom na 110V ali mi se više nije dalo ........već sam bio na rubu da s neke stare šasije skinem PTC (degauss). ;D

Hvala

Lp

PTC... uh... kad je hladan, to je kao kratki spoj.  8)

Dobro si to riješio, samo... nisi nam to rekao da imaš tu mogučnost drugog svjetla, pa nisam imao taj "input", you know; "garbage in, garbage out".  :D

LP,
milan
---