Skip to main content

Topic: Xiton 1700 (Read 17357 times) previous topic - next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Odg: Xiton 1700

Reply #15
Sljede uške, nacrtane su u programu "Profili" malo izmjenjene u odnosu na originalne.


Sada sljedi onaj dosadni dio, pospajati plan i  sve to prenesti na balzu.


Zoran

Odg: Xiton 1700

Reply #16
Jako mi se svidja tvoja modernizacija modela ovim elipticnim uskicama!   ;) :)

Jedan osvrt gledajuci nacrte: strela, tj kut napadne ivice od velike uske je vrlo velik, a tangenta tvoje male uskice mi se cini da je 0.. mozda bi mogao to prilagoditi da dobijes kontinuitet linije! ali to je opet pitanje osobne preferencije, mozda ce ovako kako si ti nacrto jos bolje izgledati kad se napravi..

Pozdrav!

Odg: Xiton 1700

Reply #17
Trup skoro pa gotov kao i rep..
Sljedece su na redu uške i eleroni, nisam nesto inspiriran za gradnju zadnjih dana, nikako da krenem rezati rebra  ::) .

Odg: Xiton 1700

Reply #18
Akul...
 kut nije prevelik, moram spojiti nacrt da se vidi.
Suzavanje ide na napadnom isto tako i na izlaznom rubu, okvirne mjere krila (osim malo veceg raspona) i trupa su iste ali od Xitona nije puno ostalo  :D

Odg: Xiton 1700

Reply #19
Male uske su gotove, rebra su izrezana i sljedi izrada velikih cime bi krila bila gotova.

Odg: Xiton 1700

Reply #20
tu se vidi i vitoperenje uski prema uputama iz "diogenove stojedinice" , treba jos fino obraditi.

Odg: Xiton 1700

Reply #21
Dok zavrsim velike uske koje su u izradi model je pri kraju gradnje, zato vec razmisljam sto natrpati u njega, koju foliju, boju itd..


Ovo su prop. koje vec dugo koristim, najbolji od jeftinih, mogu reci kopija graupnerovih.
Napravljeni od plastike, nisu debeli kao oni sa hobykinga, dobre iskoristivosti a jeftini pa uvjek se moze kupiti vise velicina.





http://rctimer.com/product-163.html


Odg: Xiton 1700

Reply #22
Uhvatilo se malo slobodnog vremena... rep je skoro pa gotov  ;)


Lijepo to izgleda. Ovo moje što sam počeo praviti, u startu mi ne miriše na dobro. Razlog: balza upitne kvalitete.


Gdje si nabavio tu skoro pa potpuno bijelu balzu?


Q

 

Odg: Xiton 1700

Reply #23
Kupljena je u LEO-Modeli Čakovec, materijal mu je ok, balza zadovoljavajuce kvalitete, dostava brza.
Rezanje na CNC moras moliti i na kraju odustati jer vjerojatno mu se ne da to raditi, ne znam zasto ima u ponudi rezanje..
cjene svega osim modela su dobre.

Odg: Xiton 1700

Reply #24
Kupljena je u LEO-Modeli Čakovec, materijal mu je ok, balza zadovoljavajuce kvalitete, dostava brza.
Rezanje na CNC moras moliti i na kraju odustati jer vjerojatno mu se ne da to raditi, ne znam zasto ima u ponudi rezanje..
cjene svega osim modela su dobre.


Hvala na brzom odgovoru.


To me zanimalo. Netko mi je preporučio balzu iz češke, no tamo vidim na slikama nešto slično kao i ovo moje. I pored toga podatak da je težina manja od 130g/dm3 . Nisam ih još kontaktirao... Nisu mi ostavili baš najbolji dojam.


Dobro je znati da i kod nas ima dobre balze. Dali možda znaš težinu po decimetru kubnom? Samo mi izvaži jednu cijelu dasku ??x100x1000 mm, pa mi reci debljinu i težinu, ostalo sam preračunam. Da znam računati kad i ako budem kupovao.


Za sada mi CNC ne treba, rađe se igram skalpelom (X-acto). No, trebat će možda jednog dana, ali bi se rađe odlučio za laser. Iako znam da bi rubovi bili pougljeni (probao paliti balzu sa 400 mW crvenim laserom), može se napraviti da su dimenzije malo veće, pa onda obrusiti taj spaljeni dio. A možda ima i neki trik da se spaljivanje smanji na minimum.


Još jednom hvala za info.


Q




Odg: Xiton 1700

Reply #25
Nemam tako preciznu vagu, najdalje sto biram kod balze je rez, konkretnu gramazu nisam nikada gledao jer ne radim sa mini modelima a nisam nikada ni naisao na "tesku" balzu .


CNC je stroj a rezanje moze biti sa glodalicom, laserom, vodom itd...  ;)


Kod mene je sve rucni rad na ovom modelu, a to se i vidi na nekim djelovima >:(



Odg: Xiton 1700

Reply #26
Još jednom sam proučio ovu temu da budem siguran u ono što mislim; izgleda mi da model nije u potpunosti definiran, da li je termičar ili hotliner možda i padinski model.  Težina od 900 grama uz površinu od 30 dm2 daje 30 grama po 1 dm2 opterećenja i na te dimenzije to jednostavno nije za termiku osim kada je vrlo jaka! Profil sa ovako ravnom donjom izgleda kao Aquila ili Clark-y, no nešto tanji %, što opet ne definira niti hotlinera niti termičara.

Po meni je sada najveći problem težina i tu tih 900 grama treba smanjiti na barem 700. No nije moguće kod jedrilice uzeti jedan dio, pa ga olakšati i evo - nego treba kumulativno na mogućim pozicijama olakšati segmente bez rizika po čvrstoću i na kraju imati lakši model.

Da ja gradim u ovoj fazi izrade razmislio bi o slijedećem:

-zašto ne V-rep ? Takav rep je nešto lakši, osim toga, ovaj model kao teži sigurno ima grublja slijetanja i samo je pitanje kada češ poderati horizontalac ? V rep ima i nešto mani drag pa bi se zadržao na njemu!

-elektro setup: mislim da je tu moguće uštedjeti: čemu na jedrilici snažan elektrosetup ? Motor na jedrilici je da je podigne u zrak i idemo jedriti (termika, padina..), što ti vrijedi ako si gore za 10 a ne za 20 sekundi kada onda toneš poput kamena?
Dakle nešto malo slabiji motor i najvažnije baterija , recimo ne preko 1300mAh / 3S uz odgovarajući ESC.
Elise i spiner na slikama su teški i ta kombinacija samo popije 'struju' a model ne penje!
Evo, nedavno sam kolegi preporučio da uz istu bateriju i motor uzme Mp-Jet spiner i graupner krakove, stvar se preporodila. Nevjerojatan je porast performansi i pad težine samo na jednom detalju, dakle pravac: www.aircraft-world.com po Mp-JEt i Graupnerove krakove. ovo je iskustvo nakon stotina mjerenja, NEMA dobrih krakova i spinera sklopivih elisa kod čajniza... NEMA !  Ako mi ne vjeruješ, šalji mi gmail, imam taj dokument na google-disku, pa se uvjeri kolike su to razlike !

-ostali setup: postoji mala mogućnost uštede na težini prijemnika i serva, ipak to je 6 komada servača, ali kvalitetni male težine i dovoljne snage su relativno skupi. To je negdje projektirana težina od oko 6*12=72 grama, eventulano bi se moglo na 50, ali uz izvjesne žrtve mala ušteda.

-presvlaka krila i repa, te glave trupa daje malu mogućnost uštede, ugl. možda teža folija za trup, a krila i v-rep Oralight (cca 35 gr m2), Coverite Microlite , Solarfilm lite, nešto u toj klasi, no nikako preko 50 gr m2, jer računaj da površinu od 30 dm2 presvlačiš 2 puta (gore i dole), tu je dakle moguća ušteda od nekih 10 ili više grama

-sitne 'điđe-miđe' poput sajli, horni,postolja za servače, kablova...vrlo mala ušteda od par grama ako se dobro izabere i ugradi... jedino mjesto koje mi nije jasno je spajanje uški (one cjevčice koji si opisivao) tu bi svakako kao bajunet išao karbon i ništa drugo, nikako metal !

Eto, tako ja vidim stvari, pa na diskusiju..

Damir

Odg: Xiton 1700

Reply #27
Nemam tako preciznu vagu, najdalje sto biram kod balze je rez, konkretnu gramazu nisam nikada gledao jer ne radim sa mini modelima a nisam nikada ni naisao na "tesku" balzu .

Oh, ja jesam... ista debljina, dvostruko teže. A u trgovini stoji jedna do druge (Vinkoprom, Vinkovci). Drugi puta ću osim vage i pomične mjerke ponijeti i svoju baterijsku lampu da vidim što odabirem. Toliko je mračno unutra, da se ne vidi ništa kako treba (stare fluorescente lampe u hali).

Quote
CNC je stroj a rezanje moze biti sa glodalicom, laserom, vodom itd...  ;) 

Oops. Da, u pravu si. Ja imam mentalnu sliku CNC glodalice. Nekako u mom kraju kolikvijalno zovemo "laser" i "CNC", gdje se pod tim laser smatra CNC sa CO2 laserom. Nisam ni mislio da se laser ručno vodi (kao što sam ja probao, ali to je samo test da vidim što se događa). Moj laser je pre slab da bi rezanje bilo brzo, ovako ga moram čekati, a usput se balza zapali. Da bi sve to funkcioniralo, moram lagano puhati da odstranim dim. eh...

Quote
Kod mene je sve rucni rad na ovom modelu, a to se i vidi na nekim djelovima >:(


Mene konkretno pati onaj dio rebara koji idu prema vrhu krila, recimo kod MiMi-ja. Ili sam ja nešto krivo skontao, ali ako je balza debela 3 mm, onda je nekako teško za očekivati da uredno izrežem taj dio koji je širok tek 1 mm, a da ne pukne na tom dijelu. Ispred je oko 3 mm (za D-box), iza oko 5-6 mm za ostatak profila. Zapravo nisam ni probao, možda se i može...


Q

Odg: Xiton 1700

Reply #28
Hvala na komentarima, sto se tezine tice od pocetka je izmjenjen osnovni nacrt, u trupu je puno manje balze , svakako mislim postici masu manju nego na originalu, s tim da je raspon povecan na dva metra, cjevcice na slici su karbonske sipke od 5 ili 6 mm ne sjecam se..


Profil je SD7080 , nisam mogao pronaci nigdje koji je u originalu, ovaj je provjereno dobar na sto ce sigurno biti jos komentara  ;)


Zasto ne V rep, jednostavno ne znam napraviti dobar, puno pokusaja je bilo i nije to dobro funkcioniralo  >:(


motor koji se planira ugraditi je 28/30 800-1000 kv nije najlaksi ali sa prop. 10/6 ili 7 dobro vuce tih 700 grama
slazem se da ima stvari koje sam previdio i mozda sam neke izmjene pogresno uklopio ali  generalno sam zadovoljan.
28/26 mi se cini preslab, on dobro i provjereno funkcionira na laksim modelima te velicine.


Servoi ... 5 komada jer je flap pokretan jednim iz trupa..


lp Zoran

Odg: Xiton 1700

Reply #29
Ne brini se što nije V-rep. Samo dobro procijeni veličinu i oblik pokretnog dijela.
Klasična izvedba repa čini model  preciznijim za upravljanje.
Po ovom , do sada viđeno, model će jako lijepo izgledati bez obzira što nije V-rep.