Novi sam na forumu i još uvijek relativno nov u modelarstvu pa je red da se prvo predstavim: Vladimir iz Đakova, profesionalno se bavim elektronikom (servis) a u zadnje vrijeme mi je modelarstvo hobi, čisto onoliko koliko se stigne i koliko financije dozvoljavaju. Nakon godine i nešto dana bavljenja automodelarstvom red je došao na moju prvu letjelicu, htio sam kupiti heli Trex450 ali sam na kraju odustao i odlučio da ću probat sastavit quadcopter za letenje u x konfiguraciji, kolega iz modelarskog kluba Đakovo mi je pomogao i bio je podrška u ovome projektu, prvo sam malo istražio ovo područje zvano "multirotor" prije nego sam se upustio u izradu, zatim sam isplanirao letjelicu, pribavio materijal i potrebne dijelove te ju sastavio, evo još uvijek nemam ni svoju stanicu nego sam posudio od kolege (Turnigy 9X) pa ovim putem ako netko slučajno ima za prodaju neka mi ponudi ;-)
Bilo je dosta posla da se to sve složi i da bude u minimalnim tolerancijama, jer da napomenem preciznost izrade je moja vrlina ali me košta i vremena.
Jučer sam obavio prvo letenje da vidim kako se to sve ponaša ali nisam baš forsirao zbog udara vjetra pa ću nastavit neki lijepši dan jer to je ujedno bilo i moje prvo letačko iskustvo, prije toga sam letio jedino s igračkom heli za 250kn ali to se ne računa.
Uglavnom trebat ću se tu još dosta toga doradit i poštimat.
Letjelica ima snage na pretek i jako je teško držati je na istoj visini, najmanji pomak na throtlu i ode gore i obratno iako sam radio krivulju throtla koja je na području "takeoff-a" blaga. Izmjereni potisak svakog motora sa 4S baterijom je 2,5Kg što čini ukupno 10Kg potiska, letjelica sa svime teži 3,75Kg što znači da polijeće sa manje od pola snage. Što se tiče žiroskopa to ne bi trebao biti problem za poštimat, inicijalno sam išao sa 45% na sva 3, jedino će biti problem to sa visinom, znam da postoje kontroleri koji imaju u sebi riješen i taj dio pa ću vidjeti još.
Ali ono što me najviše zanima su vaša stručna mišljenja te prijedlozi.
Eto, volio bi da mi se javi netko iskusan s tog polja pa da iznese svoja zapažanja, bio bi zahvalan.
Video gdje se ujedno vidi setup:
Quadcopter X-Fly, my first flight (http://www.youtube.com/watch?v=tLlk4qT5aUw#ws)
evo imaš tu super stanicu,reagiraj brzo jer je povoljniju nigdje nečeš naći... http://www.flyfreak.net/oglasi-elektronika/p-aurora-9/ (http://www.flyfreak.net/oglasi-elektronika/p-aurora-9/)
a koji su ti to propeleri?problem sa prenaglim gasom ti dolazi od toga što je pitch na elisama velikih 8(u ovom slučaju više nije bolje,makar izgleda primamljivo jer kao duze leti sa istom batkom) a bilo bi super da je pola od toga pa i manje,pa onda propeler prilikom jednog okreta previše ga pomakne pa je throtlle naizgled neprecizan
taj potisak je taman za 4kg(pa gdje na quadu od karbona nakupi toliko?)jer se računa da ti treba ostati lufta da bi mogao quad reagirati jer 4 kg postane puno više kad ih nosi inercija....
..a znam da pišu da kraća zica od ESCa do motora tim bolje ali razmisli jel to odista bitno a ovako su ti ti regleri jako izlozeni u slučaju bilo kakvog udarca sa krakovima a to je najčešći slučaj...
Hvala na odgovorima, propeleri su Zinger 12-8 s towerhobbies-a i to je kolega odabirao prema svojem avio iskustvu, očito smo se zeznuli, ali mogu se nabaviti i s manjim pitchom, stanica izgleda predobro za te novce, koliko je ustvari bolja od turnigy 9X?
Kilaža se nakupila na motorima 800gr, baterije preko 1kg, frame preko 1kg, karbonski je samo finich tj. folija karbonska, ispod je aluminij, cijevi 20mm 1mm stjenka, alu sredina, te pojačan početak cijevi s inoxom, frame je čvrst ali i težak, te + sve ostalo što je ugrađeno. I sad da ga moram ponovno redizajnirat neznam gdje bi se dalo skinit a da nešto ne oslabim. ESC na ovim motorima u 4s kombinaciji daju brdo snage i potiska, primjetih da se ni negriju jako, ali mi je svejedno sugerirano da ih hladim, tj da ih stavim na promaju, što sam i napravio, izradio sam im U kučišta od alu 0.5mm da stoje na mjestu i da ih koliko toliko štiti.
Sad tek vidim da sam izgleda dosta toga zeznuo, quad je nestabilan, nemoguće je postići stabilan hovering.
Zanima me dali bi koliko toliko mogao izvuči iz njega stabilnost?
Vidim da se osim ove stanice koju si preporučio prodaje još i openpilot kontroler, dali bi taj kontroler umirio cijelu stvar ili je ipak potreban redizajn?
Evo npr, da kupim tu stanicu, openpilot kontroler i recimo propove 12-4 ili 12-5, dali bi to i koliko popravilo cijelu stvar?
Nov sam u ovome a zagrizao sam odma za malo snažniju stvar, a to sad i plačam ;-)
Stanica je sigurno bolja u smislu pouzdanosti signala i dometa,ali ako nemaš za novu i ta 9x bit će odlična,niš joj toliko ne fali...isto tako stanica nema skoro nikakve veze sa stabilnošću leta,imaju se namjestit neke postavke ali to je kod svih stanica isto,nema veze sa letom....ako je pločica obična KK onda zasigurno ima boljih,a kod večine današnjih postoji autostabilizacija koja pomaze odrzavati ga mirnim te još čitav niz drugih stvari za koje ćeš sa vremenom saznat i usvojit....open pilot se kaze da je super pločica ja nemam pojma,nit sam je imao nit znam ikoga tko je ima,ako je kupiš budi siguran da ti slijedi puno čitanja i naštelavanja dok sve bude super stabilno,jer snimke stabilnih multirotora i reklame za njih su jedno a stvarnost drugo...mislim da esc ako se ne griju previše imaju dovoljno "zraka" i u sredini...ja bih se na tvome mjestu pozabavio skidanjem tezine a kontroler isto gledaj promijeniti ako je KK,imaš raznih solucija a sa open pilotom morat ćeš sve sam jer ti nema tko objasnit jer je nitko nema....imaš tu Arducopter(diy drones)tu ja imam vrhunska je al treba se zajebavat isto je rijetka...imaš DJI Naza vrlo popularna jer je stavi i vozi al nije toliko dobra u smislu podešavanja isto pitaj nekog ko je ima...imaš rabbit pločicu na goodluckybuy za 139$ sa gps i svim senzorima...ima jeftinija tamo freeflight...i tak ima svega sam para nema...pomoći će ti tu ljudi savjetima,ja vrlo rado jer koda sebe gledam,isto sam uletio tak...pa sam na greškama naučio....imaš tu par postova o osnovama multirotora pa malo prouči.....sretno
definitivno promjeni propove....isto tak čemu toliki raspon,preko 70-80cm ja mislim da je previše....ak nemaš stanicu kupi auroru,stanica je zadnja stvar koju češ mijenjat
Pozdrav,
lijep i precizan rad. Ostalo će nadoći s vremenom i iskustvom. Link na stanicu bi trebalo iskoristiti jer je ponuda jako dobra.
Za reglere je bolje da su vani. Tako se bolje hlade a ako su s buletima spojeni s motorima onda se lako na terenu zamijene u slučaju potrebe. Neke kolege su ih imali u krakovima i kada su ih trebali mijenjati to je bilo dosta posla, vremena i živaca. Kod multija moj je savjet ne padati na estetiku nego na praktičnost, efikasnost i ispunjavanje one krajnje zadaće koju namijenite multiju. Od estetike nema nikakve koristi u letu. Kada pogledate cinestar to je čista mehanička jednostavnost pa i njihov gimbal. Što jednostavnije, praktičnije tim bolje.
10 kg potiska je u biti dostatno za multi ukupne poletne težine oko 5kg. Ide se uvijek za tim da je za lebdenje potrebno oko 50% gasa. Može i manje ali ne previše jer kontroleri ne vole kada ima prekopreviše snage. I to ih zna destabilizirati.
Postoji li neki razlog zašto si radio tako veliki raspon i teški quad? Da li je namijenjen dizanju nekog većeg tereta ili?
Ilusracije radi moj quad je u prijašnjoj varijanti bio težak 1100 g. Imao je na sebi dvoosni gimbal, GO PRO i video link. I sve je to bilo u lebdenju sa svega 236W. Sa 2.2 A 3S batkom letjelo je i do 8 minuta.
lp
Toni
Javio sam se za stanicu, ali već je rezervirana... tako da ko zna, ako vlasnik ovo čita neka zna da imam lovu tu koju traži :)
Baš iz tog razloga što svi rade male quadove ja sam htio malo veći, snažniji, s malo brutalnijim zvukom, naravno da je onda proporcionalno toliko i teži i toliko više troši, moram priznati da me je bilo malo i strah na prvom letenju podići ga u zrak :) Sutra ako bude lijepo vrijeme mogao bi ići na letenje, bit će ga zeznito kontrolirat ali šta sad, prije ga razbijem, prije pravim novi 8)
Nove propelere sa manjim pitch-om bi morao čekati 2 tjedna a moram priznati da mi se neda čekati.
Primjetio sam da ovi ESC-i koje sam uzeo HobbyKing Redbrick znaju zblesat ako stavim firmware u pločicu v4.7, vjerovatno im ne paše 300Hz refresh, sa firmwareom v1.1 rade, za taj firmware nisam našao podatak koliko je refresh ali sam izmjerio s instrumentom 210Hz, ko zna koliko su i precizni i dali se daju upgradeirati, ali to se treba poigrati malo s tim, da se taj quad dovesti u red ali trebat će vremena.
za početak mozeš malo isprobavati sa motorima,povuci ih prema centru smanjivši tako raspon među njima a istovremeno ostatak cijevi koji viri štitit će ti motore i elise,,pa isprobaj više puta koji raspon ti lezi bolje..a novi propeleri su ti pod obavezno,i ne brini,čekat ćeš još puno puta po dva tjedna nešto,ta tek si krenuo...zato odma naruči i koji rezervni...
Lijepo,
nije mi jasno zašto si išao na te reglere, :-\
kada ima onih koji podnose veći refresh rate,
a sitna razlika u novcima od par $ mi se ne čini velikom naspram koliko si uložio i vremena i para u izradu modela. :(
stavi nogare dole
i simuliraj utegom taj neki teret koji si naumio dizati,
ovako ti ima previše snage i razbacuje ti model po zraku.
nadam se da si naumio dizati nešto s time, ???
inače stvarno ne vidim poantu letenja s 4 kile modela i 4S, 10 000 mAh,
treba to i napuniti, dva punjenja i ode akumulator u autu ako je ugašen :D
Prvobitno je bila zamisao napravit veliki quad, proporcionalno s veličinom došla je i težina i kapacitet baterije. Letjelica dobro leti i u ovoj konfiguraciji ako se nadoda 1+kg tereta, problem je što ja nemam iskustva s letenjem i gore je KK, jako je osjetljiva i respontna tako da sam morao radit krivulje na stanici i smanjit debelo žiroskope jer je klackala, sad su na 35-40%. I problem je što me malo i strah letjeti, bojim se tih propelera i nisam imao još priliku razvaliti pun gas jer mislim da bi otfrknila iz videokruga u sekundi. Nema čak ni puno vribracija, a za to su zaslužni gumirani damperi ispod motora, te cijevasta konstrukcija sa dosta mase u centru + što je platforma sa žiroskopima na gumenim damperima ali to nema veze sa snimanjem.
Kupujem DJI nazu pa cu prvo vidit što može odradit u ovoj trenutnoj konfiguraciji a onda ćemo za dalje vidit, fine tuning, propovi, ESC-i...
Puno snage i potiska = teško za upravljat (moraš bit heli freak)
S druge pak strane, možeš je dobro natovarit s opremom.
Nastavljam je dalje usavršavati, kada opet bude neki video podjelit ću ga s vama.
Što se tiče ESC-a ako se budu bunili na 400Hz refreash-a od naze, jednostavno ću ih preflash-at custom made firmware-om, RedBrick 50A je sa atmelom i N-fetovima, ima gotovih firmwara za quad ESC-e a nije isključeno da ću se i sam poigrat, kao što sam napisao na početku, elektroničar sam i nebi mi trebao jedan ESC zadavat glavobolju :)
Veselim se letenju a i s Vama ću podijeliti iskustva oko svih preinaka koje budem radio.
"inače stvarno ne vidim poantu letenja s 4 kile modela i 4S, 10 000 mAh,
treba to i napuniti, dva punjenja i ode akumulator u autu ako je ugašen"
Meni je to sve hobby, ono što bi se reklo for fun.
Nedjeljom vozamo i one nitro autiće, ko zna možda jedne nedjelje moj bude dostavljen quadom na startnu poziciju :)
Prvi let s Naza-om
Quad prvi let s Naza-om (http://www.youtube.com/watch?v=uCC7MSEI4Fc#ws)
naza je zakon
offtopic pitanje za frankycro (ili tko zna):
vidim da se baviš elektronikom pa da te nešto pitam, možda znaš:
treba mi napajanje 12V cca 40A, mislio sam paralelno spojiti 4-5 PC napajanja (jedan je 12V 10A) i stavio bi zener diodu na svaki od njih.
http://www.elmatis.hr/SearchResults.aspx?searchText=1.5KE12A (http://www.elmatis.hr/SearchResults.aspx?searchText=1.5KE12A)
Jeli to to ?
Tamo mi nisu bili sigurni odgovoriti.
Odgovor za nordex:
Nije to to :)
Teoretski bi mogao napravit to što si naveo, ali, 4-5 napajanja i k tome vjerojatno jeftina napajanja (100-200kn) ti ne garantiraju stabilnost i pouzdanost, takva napajanja su dizajnirana da moraju imati teret i na ostalim izvodima (+5V, +3,3V) da bi cijela sekundarna strana ostala u ravnoteži. Neće biti efikasno riješenje. Takva napajanja kada im se optereti 12V rail niti nedaju 12V van nego 11,5V (efektivno), viđao sam i manje, a istovremeno se na osciloskopu može vidjeti šum "ripple noise" koji sa svojim špicevima prepucava i 13V, nemoj ići na tu izvedbu, može se dogodit da i skuriš takva napajanja.
Ako želiš baš ići na soluciju sa PC napajanjem probaj potražit u dućanima ovakvo nešto:
http://www.pcpower.com/power-supply/turbo-cool-860.html (http://www.pcpower.com/power-supply/turbo-cool-860.html)
Ovaj dizajn napajanja prvenstveno pretvara sa 220V AC na 12V DC, a onda se iz tih 12V putem stepdown regulatora dobivaju ostali naponi (osim +5V SB), dakle to je jedan "single rail" izvor od 12V sa podosta ampera koji onda može radit zasebno (stepdown regulatorima na ostalim naponima neće smetat što rade bez tereta, oni svoj minimalni teret koji moraju imati već imaju ugrađen u napajanje u obliku otpornika 1-2W snage), dakle bitno je da napajanje bude single rail 12V. Ako pogledaš sliku unutrašnjosti napajanja na linku koji sam ti dao možeš primjetit da ima 3 trim poteciometra, oni služe za precizno ugađanje napona na +3,3V, 5V i 12V izvodu. Dakle možeš otvoriti napajanje i podesit si po potrebi tih 12V onako kako ti paše. A da bi startao PC napajanje bez matične ploče potrebno je prespojiti zelenu žicu iz ATX konektora na crnu.
S takvim napajanjem češ dobit kvalitetnih 12V pri svim opterečenjima zato što su takva napajanja dizajnirana za high-end desktop računala tzv workstation, mogu raditi 24/7, napajaju kompleksne i zahtjevne čipove i omogučuju im da rade ako je potrebno i iznad deklariranih vrijednosti (overclocking).
Imaš i gotove izvedbe SPS modula za 12V potraži u dućanima i na ebayu, sve ovisi za šta češ to koristit.
tnx na iscrpnom odgovoru.
ne treba mi skroz ispeglan napon
meni i treba cca 11.5V,da mogu testirat neke stvari na letjelici a da ne spajam bateriju :)
a pc napajanja imam sastrane viška komada, baš za ovo.
Ovaj let s Nazom da li je samo kontroler zamjenjen ili ima i drugih promjena (fw za ESC, propovi i sl)?
Sve ostalo je isto kao i prije samo je kontroler promjenjen, znači propeleri 12-8 zinger, naručio sam iste takve 12-6 jer su se već i ovi dobri pokazali a sa 12-6 nebi niti gubio potisak več bi podigao efikasnost rada motora sa 77% na 82% (tako kaže calc: http://adamone.rchomepage.com/calc_motor.htm (http://adamone.rchomepage.com/calc_motor.htm)), Naza je doslovno stavljena, ok stavio sam novi firmware :) zatim sam samo kalibrirao sa stanicom i to je to, doduše još je tu bilo letova i povremeno se znalo dogodit da malo zaklacka ali se sam smiri. To ću probat malo smanjit pid vrijednosti, ali možda čak i nema potrebe jer klackanja mi se znaju dogodit samo na malim visinama do 1m a tada je vjerojatno u sukobu sa zemljom. Firmware u ESC-ima je original tvornički, ali ima jedan trik kako ih natjerat da pravilno rade s nazom, redoslijed paljenja mora biti prvo ESC-i pa onda nakon par sekundi Naza.
Ovo sa flashiranjem ESC-a sa simonk firmware-om neznam dali bi se upuštao, jer koliko sam pregledao taj dump doslovno napravi od ESC-a slave za ganjanje motora, što znači da nema prilagođene krivulje uspona brzine, soft start, drugim riječima u praksi bi prenagao uspon brzine na malo tromijem motoru (motori večih snaga i mase te jači propeleri) mogao prouzrokovat da u tom momentu ESC povuče previše struje i onda je kurenje MOS-FET-a prije ili poslije zagarantirano, slažem se da stvar odlično funkcionira kod malih quadova. Evo npr ovi ESC-i koje koristim su jeftini RedBrick 50A ali je topologija ista, razlika je jedino u sotware-u, koji je prilagođen za masivnije motore, bez obzira što naza šalje 400Hz refresh rate i u tih 400 informacija po sekundi se nalaze sitne promjene brzine vrtnje, ovakvi ESC-i si uzimaju neku srednju vrijednost iz tih informacija i putem svojih prilagođenih krivulja ganjaju motor. Mehaničku tromost ovdje ne možemo zanemarit ali bit te tromosti i je to da kada je prisutna tada više ne trebate 400 korekcija po sekundi da bi stvar držali stabilnom. Ispravite me ako griješim jer ipak sam u modelarstvu svega 2 godine, ali sam zato u elektronici 20 godina 8)
imaš kakvu onboard snimku s naze kao što si linkao prvu s KK?
ako si 20 god u elektronici,
imaš li kakvo mišljenje o nužnom produljenju žica na reglerima :-\
vidim da si se odlučio produljiti stranu do baterija, (umjesto 10cm sada je npr 50, znači 500%)
dosta njih zagovara produženje strane do motora. (umjesto cca 1m žice, je npr 1.5, što je oko 150%)
navodno je dosta štetno produžavati do batke jer se tako dobivaju šubovi napona na ulazu u regler.
pogotovo na pola gasa, a tako multiji i lete.
ja sam dodavao po 2-3 kondića na svaki regler, da pomognu peglati napon,
jasno mora se staviti i veći promjer žice radi porasta otpora radi veće duljine.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=952523 (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=952523)
multiji su novi na sceni, ali na EDF modelima radi CG-a je ponekad nužno dosta odmaknuti bateriju u nos,
pa je tamo odavno poznat taj fenomen, izgori esc,
razlete se kondići koji su deklarirani na puno veći napon nego što je u samoj batki, zbog tih šubova...pa onda vrisnu i mosfeti
a ako se pak produži strana do motora,
to nema nekog utjecaja pošto je i u samom motoru već poprilična duljina žice...
nemam osciloskop pa nisam mjerio prije i poslije,
ali su si neki dali truda. šubovi od 100-400V!
http://www.rcmf.co.uk/4um/index.php/topic,50366.msg569630.html#msg569630 (http://www.rcmf.co.uk/4um/index.php/topic,50366.msg569630.html#msg569630)
jasno, i efikasnost reglera(vrijeme leta po batki) ovisi o hlađenju, a ono je najbolje ispod propa, dakle bliže motoru,
pa je sve to jedno balansiranje na kugli rekli bi :)
Naza je onda stvarno nesto dobro.
Ja sam imao problema s thr range na Red Bricku 50, tj nema lijepo razvijanje gasa u odnosu na palicu. Na avionu ne smeta previse.
Break funkcija mu je bila slaba i nije bio dobar za foldable prop.
Malo opcija, no
jednostavan, jeftin, ogroman i trpi sve.
Sve ostalo je isto kao i prije samo je kontroler promjenjen, znači propeleri 12-8 zinger, naručio sam iste takve 12-6 jer su se već i ovi dobri pokazali a sa 12-6 nebi niti gubio potisak več bi podigao efikasnost rada motora sa 77% na 82% (tako kaže calc: http://adamone.rchomepage.com/calc_motor.htm (http://adamone.rchomepage.com/calc_motor.htm)), Naza je doslovno stavljena, ok stavio sam novi firmware :) zatim sam samo kalibrirao sa stanicom i to je to, doduše još je tu bilo letova i povremeno se znalo dogodit da malo zaklacka ali se sam smiri. To ću probat malo smanjit pid vrijednosti, ali možda čak i nema potrebe jer klackanja mi se znaju dogodit samo na malim visinama do 1m a tada je vjerojatno u sukobu sa zemljom. Firmware u ESC-ima je original tvornički, ali ima jedan trik kako ih natjerat da pravilno rade s nazom, redoslijed paljenja mora biti prvo ESC-i pa onda nakon par sekundi Naza.
Ovo sa flashiranjem ESC-a sa simonk firmware-om neznam dali bi se upuštao, jer koliko sam pregledao taj dump doslovno napravi od ESC-a slave za ganjanje motora, što znači da nema prilagođene krivulje uspona brzine, soft start, drugim riječima u praksi bi prenagao uspon brzine na malo tromijem motoru (motori večih snaga i mase te jači propeleri) mogao prouzrokovat da u tom momentu ESC povuče previše struje i onda je kurenje MOS-FET-a prije ili poslije zagarantirano, slažem se da stvar odlično funkcionira kod malih quadova. Evo npr ovi ESC-i koje koristim su jeftini RedBrick 50A ali je topologija ista, razlika je jedino u sotware-u, koji je prilagođen za masivnije motore, bez obzira što naza šalje 400Hz refresh rate i u tih 400 informacija po sekundi se nalaze sitne promjene brzine vrtnje, ovakvi ESC-i si uzimaju neku srednju vrijednost iz tih informacija i putem svojih prilagođenih krivulja ganjaju motor. Mehaničku tromost ovdje ne možemo zanemarit ali bit te tromosti i je to da kada je prisutna tada više ne trebate 400 korekcija po sekundi da bi stvar držali stabilnom. Ispravite me ako griješim jer ipak sam u modelarstvu svega 2 godine, ali sam zato u elektronici 20 godina 8)
Jasno je da su manji gubici ako se produljuje žica od motora, još je i Tesla dokazao da je izmjenična struja zakon za distribuciju, ali također je poznat fenomen pregrijavanja ESC-a na quadovima, pa se sad postavlja pitanje dali smanjit efikasnost za koji % ili riskirat zatajenje ESC-a zbog pregrijavanja? Ja volim kad je to sve u radu hladno. Ako su kondenzatori na ESC-u loši i nisu deklarirani kao low ESR tada nisu u stanju pravilno peglat šubove. Ovi visokonaponski šubovi dolaze prvenstveno zbog induktiviteta, oni vele induktiviteta žica, ali nisu samo žice u igri, i motori su isto induktivni, nakon svakog ispaljenog impulsa u zavojnicu motora javi se naponski puls obratnog polariteta, žica je isto induktivna sama po sebi pa može stvarati probleme, a vrstu i stanje konektora na bateriji ni da ne spominjem. Na ovom primjeru sheme ESC-a se koriste po 2 para mosfeta za jednu fazu P i N, ali nema zaštitnih dioda iako one mogu biti i u samim mosfetima, vrlo brza dioda između + i - (katodom na +) na ESC-u može također radit kao zaštita. Kada su veče struje u igri i na ESC-u imamo veči broj parova mosfeta spojenih paralelno postavlja se pitanje koliko su oni uopče tvornički dobro upareni? Tranzistor nije linearan element i svaki se ponaša za sebe. Poželjno je da žice do ESC-a budu isprepletene, ufrkane, tako su magnetska isijavanja manja ali je dužina još veća ;D
Sve ovo što pričamo može i ne mora držati vodu, praksa je ipak ta koja najčešće pokaže da se nešto podnosi ili ne podnosi.
Kondiće koje si nadodavao dali si im mjerio ESR prije nego što si ih ubacio? Poznato je da naši dučani drže komponente loše kvalitete, fake tranzistore... Jedino se možete pouzdati u fernell.
Imam onboard snimku ali pošto mi još nije gotovo postolje za kameru, gopro je bila doslovno zalijepljena i to na vrh poklopca za elektroniku, cijela ta kutija je ustvari kutija od hdmi kabla. To je bila loša zamisao staviti je gore jer je cijeli taj poklopac uletio u rezonanciju rezultirajuči sa gadnim vribracijama, cijeli horizont se trese :D, zato me malo i sramota stavit taj video ali evo kad se traži:
Quad prvi let s Naza-om (GoPro) (http://www.youtube.com/watch?v=-872KpIgK0k#ws)
Koji bi bili razlozi protiv stavljanja zasebne baterije za svaki motor/esc, direktno ispod motora ?
Kablovi bi bili kratki, gubici manji, letjelica bez hrpe žica i razvoda napajanja, krakovi bi mogli biti slabiji/lakši jer ne bi nosili i bateriju u sredini , a i rotacijska inercija letjelice bi bila veća što bi povećalo stabilnost na vjetru .
Međutim, ipak to nitko ne radi, iskopao sam samo par njih na netu koji su pokušali i odustali od koncepta ...
Koji bi bili razlozi protiv stavljanja zasebne baterije za svaki motor/esc, direktno ispod motora ?
Kablovi bi bili kratki, gubici manji, letjelica bez hrpe žica i razvoda napajanja, krakovi bi mogli biti slabiji/lakši jer ne bi nosili i bateriju u sredini , a i rotacijska inercija letjelice bi bila veća što bi povećalo stabilnost na vjetru .
Međutim, ipak to nitko ne radi, iskopao sam samo par njih na netu koji su pokušali i odustali od koncepta ...
normalno da si našao svega par"genijalaca" koji su to pokušali...raznorazni razlozi su zašto ne...
kablovi kratki...pa nije samo kabel od baterije
gubici manji...pa jel znaš koliki su ti gubici,u odnosu na sve ostalo zanemarivi
krakovi bi mogli biti slabiji lakši??!!!...pa kako to a nose baterije,a tezina njihova,a jednakomjernost praznjenja,a inercija sile kod leta,a CG....
a i milion drugih problema spajanja svega toga...to ti je ovak laički kaj sam se sjetil na prvu
Ne treba izmišljati toplu vodu,desecima tisuća ljudi dovoljno je dobro standardna postavka,esc i baterija i FC u sredinu a tu su osim toga i najsigurniji od udaraca,pa di bi došle te baterije kad bi ih lupio probio i sl....zapalio bi se model skupa sa baterijom...eto moje skromno razmišljanje a ti vidi....
nije sve u efikasnosti,nešto je i u praktičnosti..... ;)
kablovi kratki...pa nije samo kabel od baterije
Nadovezujem se na ovu temu, gdje se navodi da dugačak kabel od baterije do ESC-a bez puno muke spali ESC, dakle baš kabel od baterije je taj koji je bitan ...
krakovi bi mogli biti slabiji lakši??!!!...pa kako to a nose baterije
U ovom slučaju krak ne nosi bateriju, već motor direktno, krak je uopće ne osjeti ...
Ne treba izmišljati toplu vodu,desecima tisuća ljudi dovoljno je dobro standardna postavka
Bez ljutnje, ali uz ovakvo razmišljanje multi-rotori ne bi danas postojali, mi sada ne bismo razgovarali, dakle ušli smo u vremenski paradox :)
Što se tiče praktičnosti ( čak više punjenje baterija nego spajanje), većoj izloženosti udarcima, slažem se - nije baš zgodno ...
Ja sam imao problema s thr range na Red Bricku 50, tj nema lijepo razvijanje gasa u odnosu na palicu. Na avionu ne smeta previse.
Break funkcija mu je bila slaba i nije bio dobar za foldable prop.
Thr range na redbricku se kreče u rasponu 1,1ms (min thr) do 1,8ms (max thr), mid point je na 1,45ms, dok recimo naza kontroler najviše voli kada je mid point na 1,52ms. Ova razlika nebi smjela pravit probleme kod letenja jedino što je tada ler na motorima malo veći, a i to se riješi softverskim putem preko Naza Assistant Software.
Zar se brake funkcija ne isključuje kada se ESC montira na multirotor? U uputstvima od Naze se navodi da brake funkciju treba isključiti, također treba isključiti i guvernor ako je ESC ima, a startup staviti na normal. Ja sam na redbrickovima isključio brake, od ostalih funkcija ima još jedino izbor baterije, to sam ostavio na default, predpostavljam li-po. I naravno ako ESC ima BEC, obavezno izvadit crvenu žicu iz konektora i izolirat (na sva 4), te koristit poseban BEC za kontroler i RX. Ako kontroler dolazi sa svojim sustavom napajanja kao naza onda se to koristi. Ako se baš želi koristit BEC sa ESC-a onda koristit 1 a ne sva 4.
Nadovezujem se na ovu temu, gdje se navodi da dugačak kabel od baterije do ESC-a bez puno muke spali ESC, dakle baš kabel od baterije je taj koji je bitan ...
Evo ovdje se navodi, kao što Tomislav naveo:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=952523 (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=952523)
Taj fenomen postoji, ali je teško reči koliko je u praksi čest. Induktivitet žice se može izračunati, evo npr.:http://www.consultrsr.com/resources/eis/induct5.htm
Spominju se pulsevi i preko 400V na dužim žicama od baterije do ESC-a, e ali da bi ih uspjeli napravit prvo morate dovest u rezonanciju pulsiranje ESC-a i induktivitet žice, što je induktivitet žice veči a kapacitet kondenzatora na ulazu u ESC manji veča je vjerovatnost da se pogodi rezonancija. Navodno kažu da tada čak i same žice prosviraju. Ako nije u rezonanciji svejedno će se pojavljivati taj pulsirajući napon u žicama ali u daleko manjoj mjeri. Problem se rješava tako da se nadoda još elektrolitskih kondenzatora koji su low ESR na stranu ESC-a ili skračivanjem žica do baterije a produljivanjem od motora. Svaka žica koja provodi struju ostavlja elektromotornu silu oko sebe, ta elektromotorna sila se zbraja ako je broj tih žica veći, ali moraju bit sa istim predznakom. Ako žice provučemo kroz cijev od vodljivog materijala, putem cijevi radimo kratki spoj vrtložnim strujama, trebali bi vidit što se tada događa sa šubovima, možda je baš ovo rješenje problema, ali opet nemaju svi multiji alu cijev kroz koju se mogu provući žice.
Koristio sam ga na avionu, break na multiju ne valja, bateriju je dobro izabrati NiHm tj da ne smanji ili ugasi kad napon padne kod quada ( tako sam procitao). O multijima tek ucim, pa planiram jednog manjeg.
Ja sam imao problema s thr range na Red Bricku 50, tj nema lijepo razvijanje gasa u odnosu na palicu. Na avionu ne smeta previse.
Break funkcija mu je bila slaba i nije bio dobar za foldable prop.
Thr range na redbricku se kreče u rasponu 1,1ms (min thr) do 1,8ms (max thr), mid point je na 1,45ms, dok recimo naza kontroler najviše voli kada je mid point na 1,52ms. Ova razlika nebi smjela pravit probleme kod letenja jedino što je tada ler na motorima malo veći, a i to se riješi softverskim putem preko Naza Assistant Software.
Zar se brake funkcija ne isključuje kada se ESC montira na multirotor? U uputstvima od Naze se navodi da brake funkciju treba isključiti, također treba isključiti i guvernor ako je ESC ima, a startup staviti na normal. Ja sam na redbrickovima isključio brake, od ostalih funkcija ima još jedino izbor baterije, to sam ostavio na default, predpostavljam li-po. I naravno ako ESC ima BEC, obavezno izvadit crvenu žicu iz konektora i izolirat (na sva 4), te koristit poseban BEC za kontroler i RX. Ako kontroler dolazi sa svojim sustavom napajanja kao naza onda se to koristi. Ako se baš želi koristit BEC sa ESC-a onda koristit 1 a ne sva 4.
Nadovezujem se na ovu temu, gdje se navodi da dugačak kabel od baterije do ESC-a bez puno muke spali ESC, dakle baš kabel od baterije je taj koji je bitan ...
Evo ovdje se navodi, kao što Tomislav naveo:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=952523 (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=952523)
Taj fenomen postoji, ali je teško reči koliko je u praksi čest. Induktivitet žice se može izračunati, evo npr.:http://www.consultrsr.com/resources/eis/induct5.htm
Spominju se pulsevi i preko 400V na dužim žicama od baterije do ESC-a, e ali da bi ih uspjeli napravit prvo morate dovest u rezonanciju pulsiranje ESC-a i induktivitet žice, što je induktivitet žice veči a kapacitet kondenzatora na ulazu u ESC manji veča je vjerovatnost da se pogodi rezonancija. Navodno kažu da tada čak i same žice prosviraju. Ako nije u rezonanciji svejedno će se pojavljivati taj pulsirajući napon u žicama ali u daleko manjoj mjeri. Problem se rješava tako da se nadoda još elektrolitskih kondenzatora koji su low ESR na stranu ESC-a ili skračivanjem žica do baterije a produljivanjem od motora. Svaka žica koja provodi struju ostavlja elektromotornu silu oko sebe, ta elektromotorna sila se zbraja ako je broj tih žica veći, ali moraju bit sa istim predznakom. Ako žice provučemo kroz cijev od vodljivog materijala, putem cijevi radimo kratki spoj vrtložnim strujama, trebali bi vidit što se tada događa sa šubovima, možda je baš ovo rješenje problema, ali opet nemaju svi multiji alu cijev kroz koju se mogu provući žice.
Gledam za produzavanje zica, ovi opet kazi produzi od baterije, ajd sad nadji zlatnu sredinu.
So if you need to lengthen wires in a specific installation, doing it between battery and ESC is the safest approach and in a multicopter application has the additional benefit of offering cooling air from the prop wash. For additional technical info see Rusty's ESC testing in in the motor section above and the "Extending brushless cables thread" particularly the posts made by Patrick del Castillo of Castle Creations(Patrick) and Whanderson(Bill P.), a NASA engineer and this thread on ESC capacitance recommendations: http://endless-sphere.com/forums/vie...22194&start=45. (http://endless-sphere.com/forums/vie...22194&start=45.)
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1097355 (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1097355)
ma čovječe sam sastavi quad i poleti,nebude ti to posljednji siguran sam,a kad vidiš sve skupa u praksi shvatit ćeš onda gdje ima mjesta za napredak..ja ne kazem da ovo nije istina kaj su dečki elektroničari znalci napisali ali mislim da ima puno vaznijih stvari nego iduktivitet zice....lijepo isprepleti sve zice u pravilnu pletenicu i stavi one kurce kaj induktivitet sprečavaju,zalemi kontakte a nemoj stavljati bullit konektore,izbalansiraj propove i motore,udalji razne transmitere jedne od drugih(wirlless,RC,video link)itd,itd
ima onda 101 stvar vaznija nego duzina zice od ESC do motora,gle raznorazni multiji su od najskupljih do jeftinijih i rijetko koji ima esc na krajevima (razni skuplji motori tvornički dođu sa zicom od 50cm)A JOŠ MANJE ILI NIJEDAN BATERIJE NA KRAJEVIMA KRAKOVA
Gledam za produzavanje zica, ovi opet kazi produzi od baterije, ajd sad nadji zlatnu sredinu.
So if you need to lengthen wires in a specific installation, doing it between battery and ESC is the safest approach and in a multicopter application has the additional benefit of offering cooling air from the prop wash. For additional technical info see Rusty's ESC testing in in the motor section above and the "Extending brushless cables thread" particularly the posts made by Patrick del Castillo of Castle Creations(Patrick) and Whanderson(Bill P.), a NASA engineer and this thread on ESC capacitance recommendations: http://endless-sphere.com/forums/vie...22194&start=45. (http://endless-sphere.com/forums/vie...22194&start=45.)
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1097355 (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1097355)
Bit ce nesto, prvi dok ne razbijem, onda drugi bolji...
Kad dodju dijelovi cu vec vidjeti kako sta pospajati konkretno.
Naza me ugodno iznenadila, no za pocetak cu tipa kk da vidim kako to ide.
Gledao sam da dijelovi pasu za avion ako odustanem ili se odlucim za drugaciji setup, ESC, motori, a kontroler radi i kao
ok stabilizator za avion. Tako da steta bude samo okvir i sta ode u letu.
ma čovječe sam sastavi quad i poleti,nebude ti to posljednji siguran sam,a kad vidiš sve skupa u praksi shvatit ćeš onda gdje ima mjesta za napredak..ja ne kazem da ovo nije istina kaj su dečki elektroničari znalci napisali ali mislim da ima puno vaznijih stvari nego iduktivitet zice....lijepo isprepleti sve zice u pravilnu pletenicu i stavi one kurce kaj induktivitet sprečavaju,zalemi kontakte a nemoj stavljati bullit konektore,izbalansiraj propove i motore,udalji razne transmitere jedne od drugih(wirlless,RC,video link)itd,itd
ima onda 101 stvar vaznija nego duzina zice od ESC do motora,gle raznorazni multiji su od najskupljih do jeftinijih i rijetko koji ima esc na krajevima (razni skuplji motori tvornički dođu sa zicom od 50cm)A JOŠ MANJE ILI NIJEDAN BATERIJE NA KRAJEVIMA KRAKOVAGledam za produzavanje zica, ovi opet kazi produzi od baterije, ajd sad nadji zlatnu sredinu.
So if you need to lengthen wires in a specific installation, doing it between battery and ESC is the safest approach and in a multicopter application has the additional benefit of offering cooling air from the prop wash. For additional technical info see Rusty's ESC testing in in the motor section above and the "Extending brushless cables thread" particularly the posts made by Patrick del Castillo of Castle Creations(Patrick) and Whanderson(Bill P.), a NASA engineer and this thread on ESC capacitance recommendations: http://endless-sphere.com/forums/vie...22194&start=45. (http://endless-sphere.com/forums/vie...22194&start=45.)
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1097355 (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1097355)
iako će drugi reći da je super učiti se na KK pločici jer ima samo osnovne funkcije ja bih na tvom mjestu ipak potrazio neki malo napredniji kontroler(a ima ih danas od 50$ na više)na kojem uvijek mozeš isključiti napredne funkcije......
Ako ne uspije s prvim kontrolerom, narucujem NAZU a stari ide na avion.
Ima koja preporuka za simulator quada, na PhoenixRC je pre stabilan i letenje je nerealno jednostavno.
http://www.youtube.com/watch?v=XsH5iA_WqdM (http://www.youtube.com/watch?v=XsH5iA_WqdM)
po simulatoru pomislim da znam voziti quada, a siguran sam da to nije slucaj.
aha vidim sad na drugom threadu da gledaš novu kk pločicu za 30$ koja je valjda bolja....a čuj na tom simulatoru ti leti ko sa nekom pločicom koja ima autostabilizaciju a to će ti i za avion dobro doći....koliko čitam nije najednostavnije upogonit osnovnu kk na avion...
Uvijek imam vise projekata, tako da dok cekam jedan nisam nestrpljiv imam drugi ( jedan Zagi radim ovaj vikend),
novi kontroler s displayem narucen, jedan EAGLE N6 klon (i86) isto ( dip switchevi), programator imam od prije ( ER9x za turnigy s njim), tako da cu testirati kad dodje, oba imaju avion podrsku ugradjenu, za i86 vec ima video kako radi na jednom hidroavionu. Nisam brz, ali jedno po jedno, dok me zabavlja.
Ima koja preporuka za simulator quada, na PhoenixRC je pre stabilan i letenje je nerealno jednostavno.
po simulatoru pomislim da znam voziti quada, a siguran sam da to nije slucaj.
Mozes se malo poigrati sa vremenskim postavkama (vjetar, promjena intenziteta i smjera,...) pa ce quad ako nista drugo malo bauljati po zraku sto moze malkice otezati upravljanje. No slazem se s tobom, u simulatoru je defintivno prejednostavno letjeti s quadom :)
Ima koja preporuka za simulator quada, na PhoenixRC je pre stabilan i letenje je nerealno jednostavno.
po simulatoru pomislim da znam voziti quada, a siguran sam da to nije slucaj.
Mozes se malo poigrati sa vremenskim postavkama (vjetar, promjena intenziteta i smjera,...) pa ce quad ako nista drugo malo bauljati po zraku sto moze malkice otezati upravljanje. No slazem se s tobom, u simulatoru je defintivno prejednostavno letjeti s quadom :)
Kad bi nekako ubaciti emulaciju ona 3 pot za stelovanje pa da ucim virtualno stelanje. No i izbor quadova je mali, to je dodatak kao i osprey i sl alternativni, i onaj autgiro je lako letjeti a znam da modeli lete svakojako. Mozda u nekoj novijoj veziji.
ja sam ubacio sve prirodne uvjete, i malo sam se poigrao sa postavkama na quadu da bude što teže i oped ga vozim tako dobro, ma savršeno. a kad uzmem u stvarnosti, ma katastrofa, razbijem ga ondje, tamo, pa ode 50kn za ovo pa za ono, 500 za nesto deseto.. :D ;D
to je bio kriv multiwii nebi ono Isus znao podesiti. potrošio sam živaca i pun k vremena. Naza je zakon i to treba imati svak!
Pozor, kad letite sa svojim multijima, nemojte ici daleko bez GPS-a ili provjerenog FPV-a, ako i bez toga, onda obavezno imajte kolegu uz sebe koji ima dalekozor da Vam se nebi dogodilo kao meni, odvezao ga ko bez glave... ;D
Sva sreča, sutradan smo ga našli 800m zračno od mjesta polijetanja, GoPro kamera je sve snimila. Evo izmontirao sam i video da imate što gledat.
Zanimljivo, Naza i Futaba Fall Safe koji sam aktivirao kad više nisam znao što bi su odradili dobar posao, sve je preživilo prilikom slijetanja, ovo je bio dobar test za tu funkciju.
Još uvijek testiram baterije, da napomenem u moj quad idu 2 7,4V 10000mAh spojene u 4S, malo su deblje sad, zanimljivo ne puno svega 1,5mm i nakon buđenja čelija na startni napon od 3V po čeliji i nakon punjenja sa IMAX-om kaže da je stalo 10900mAh, izgleda da nije došlo do neke degradacije, ekipa što mislite o pouzdanosti li-po nano baterija kojima je napon po čeliji išao na 2V???
Evo video:
Quadcopter - Let u nepoznato (http://www.youtube.com/watch?v=X6sdGmetFc4#ws)
Meni su se sve Nanotechice (Turnigy) koje sam imao napuhale nakon 15-20 punjenja, sad da li nisam imao sreće ili kaj ne znam, ali su radile normalno tako napuhane. U jednu 3S 2200 sam vratio 2250 mAh i još je nakon tog radila dugo bez ikakvih problema
Ako vec nisi, stavi zujalice, imas jeftine koje piste kada nema signala, koje piste na kanal.
Kukuruzi, zito, djetelina sve je dovoljno visoko da ne vidis model na par metara kad upadne, a zujalicu cujes na preko 100m.
Ovaj najvise koristim jer ostane kanal slobodan
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=20578 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=20578)
mozes i kombinirati s ovim
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14521 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14521)
batke se cesto napune preko, mislim da je to zbog balansiranja ( nacin na koji je izvedeno),
meni batke nokon xx punjenja vise ne drze kao prije i pokoja celija popusti prije pa napon padne ali dovoljno da model sleti, pocne vuci slabije, ne smijem onda pun gas jer padne jos ali lagano pa slijetanje bez problema. Ima jako dobar detektor za bateriju s podesivim naponom javljanja
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=18588 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=18588)
3.6 je dobar trenutak za stati za 3s
ali ni ovaj nije los
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18987__On_Board_Lipoly_Low_Voltage_Alarm_2s_4s_.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18987__On_Board_Lipoly_Low_Voltage_Alarm_2s_4s_.html)
Znam za zujalice svih vrsta i imam jednu koju elegantno nisam stavio ali savjet je dobro došao svakome 8)
Razgovaram upravo preko maila sa tehničkom podrškom za nazu pa sam im rekao da u slijedeči firmware ubace mogučnost kada se aktivira fall safe i kada više nema visinskog propadanja tada da isključi motore, a ne da motori rade dok baterija ne crkne i našao sam još jedan bug sad su i sami priznali, kada spojim nazu sa futaba r6308sbt RX preko SBUS-a nema komandi pa sam im rekao da i to isprave u idučem firmware-u. Ajd da vidimo sad koliko su korektni i po tom pitanju.
Da nebi bilo da se nema što raditi dok se čeka GPS za Nazu :)
Walkera LadyBird QR LED Lights (http://www.youtube.com/watch?v=nlWNfR4O0cI#ws)
Odlicno leti, no doista je malesan.
Kakav je za upravljanje?
Koliko traje baterija?
Izuzetno je stabilan s obzirom na svojih 12cm, ima 3 ziroskopa, 3 akcelerometra (mogucnost nastimavanja gaina za sve ziroskope ali odjednom), nema altitude hold, dobar je za trening, otporan na padove (do neke mjere), letenje s njim je zabavno prije svega a moze se usporedit s letenjem veceg quada ali pod uvjetom da letenje veceg quada stavimo na "fast forward" :)
Baterija originalna traje 6-8min 240mAh 25C, koristim i turnigy nanotech 300mAh 35C, s kojom moze i do 11min i ujedno ima i vise snage. Letenje vani pa cak i po vjetru je izuzetno zabavno, definitivno preporuka za pocetnika.
Taj mali quad salje i telemetrijske podatke o stanju baterije ali se mora imati Walkera Devo 8s stanica da bi se moglo ocitavati.
Samo snimaj i postaj dalje. :)
Ako slucajno ne pratis, tip planira micro fpv staviti na lady bug
http://www.youtube.com/watch?v=XN-EdoZpUpY (http://www.youtube.com/watch?v=XN-EdoZpUpY)
http://www.youtube.com/watch?v=TPtLLK6zJ-s (http://www.youtube.com/watch?v=TPtLLK6zJ-s)
Ako vec nisi, stavi zujalice, imas jeftine koje piste kada nema signala, koje piste na kanal.
Kukuruzi, zito, djetelina sve je dovoljno visoko da ne vidis model na par metara kad upadne, a zujalicu cujes na preko 100m.
Ovaj najvise koristim jer ostane kanal slobodan
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=20578 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=20578)
mozes i kombinirati s ovim
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14521 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14521)
batke se cesto napune preko, mislim da je to zbog balansiranja ( nacin na koji je izvedeno),
meni batke nokon xx punjenja vise ne drze kao prije i pokoja celija popusti prije pa napon padne ali dovoljno da model sleti, pocne vuci slabije, ne smijem onda pun gas jer padne jos ali lagano pa slijetanje bez problema. Ima jako dobar detektor za bateriju s podesivim naponom javljanja
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=18588 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=18588)
3.6 je dobar trenutak za stati za 3s
ali ni ovaj nije los
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18987__On_Board_Lipoly_Low_Voltage_Alarm_2s_4s_.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18987__On_Board_Lipoly_Low_Voltage_Alarm_2s_4s_.html)
Iz osobnog iskustva kod pada mi u večini slučaja izleti baterija tako da mi zujalica nepomaže.do sada sam ih uvijek nalazio ali sam nažalost jednoga izgubio (prokleti gaui koji nema armanje je kriv za gubitak) .
Uz zujalice sada sada ću stavljati i key finder.
Radi na 43 mhz tako da ne bi trebalo biti smetnji a na otvorenom bi trebao raditi na 100 metara bez problema pa kad se quad spusti u nepreglednu pšenicu ili kukuruz jednostavno ga je naći sa key finderom ako baterija na quadu nije u funkciji.
Zvuk na key finderu je 120 dbl što je više nego dovoljno.
Evo jedan Lady Bug sa FPV-om :D
LandKamp Walkera Ladybird FPV (http://www.youtube.com/watch?v=4QDl9tgx0r4#ws)
Ako vec nisi, stavi zujalice, imas jeftine koje piste kada nema signala, koje piste na kanal.
Kukuruzi, zito, djetelina sve je dovoljno visoko da ne vidis model na par metara kad upadne, a zujalicu cujes na preko 100m.
Ovaj najvise koristim jer ostane kanal slobodan
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=20578 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=20578)
mozes i kombinirati s ovim
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14521 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14521)
batke se cesto napune preko, mislim da je to zbog balansiranja ( nacin na koji je izvedeno),
meni batke nokon xx punjenja vise ne drze kao prije i pokoja celija popusti prije pa napon padne ali dovoljno da model sleti, pocne vuci slabije, ne smijem onda pun gas jer padne jos ali lagano pa slijetanje bez problema. Ima jako dobar detektor za bateriju s podesivim naponom javljanja
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=18588 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=18588)
3.6 je dobar trenutak za stati za 3s
ali ni ovaj nije los
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18987__On_Board_Lipoly_Low_Voltage_Alarm_2s_4s_.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18987__On_Board_Lipoly_Low_Voltage_Alarm_2s_4s_.html)
Iz osobnog iskustva kod pada mi u večini slučaja izleti baterija tako da mi zujalica nepomaže.do sada sam ih uvijek nalazio ali sam nažalost jednoga izgubio (prokleti gaui koji nema armanje je kriv za gubitak) .
Uz zujalice sada sada ću stavljati i key finder.
Radi na 43 mhz tako da ne bi trebalo biti smetnji a na otvorenom bi trebao raditi na 100 metara bez problema pa kad se quad spusti u nepreglednu pšenicu ili kukuruz jednostavno ga je naći sa key finderom ako baterija na quadu nije u funkciji.
Zvuk na key finderu je 120 dbl što je više nego dovoljno.
moze link gdje kupiti tako nesto.
Evo jedan Lady Bug sa FPV-om :D
LandKamp Walkera Ladybird FPV (http://www.youtube.com/watch?v=4QDl9tgx0r4#ws)
Fora, nikako da i FPV nabavim.
Ako vec nisi, stavi zujalice, imas jeftine koje piste kada nema signala, koje piste na kanal.
Kukuruzi, zito, djetelina sve je dovoljno visoko da ne vidis model na par metara kad upadne, a zujalicu cujes na preko 100m.
Ovaj najvise koristim jer ostane kanal slobodan
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=20578 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=20578)
mozes i kombinirati s ovim
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14521 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14521)
batke se cesto napune preko, mislim da je to zbog balansiranja ( nacin na koji je izvedeno),
meni batke nokon xx punjenja vise ne drze kao prije i pokoja celija popusti prije pa napon padne ali dovoljno da model sleti, pocne vuci slabije, ne smijem onda pun gas jer padne jos ali lagano pa slijetanje bez problema. Ima jako dobar detektor za bateriju s podesivim naponom javljanja
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=18588 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=18588)
3.6 je dobar trenutak za stati za 3s
ali ni ovaj nije los
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18987__On_Board_Lipoly_Low_Voltage_Alarm_2s_4s_.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18987__On_Board_Lipoly_Low_Voltage_Alarm_2s_4s_.html)
Iz osobnog iskustva kod pada mi u večini slučaja izleti baterija tako da mi zujalica nepomaže.do sada sam ih uvijek nalazio ali sam nažalost jednoga izgubio (prokleti gaui koji nema armanje je kriv za gubitak) .
Uz zujalice sada sada ću stavljati i key finder.
Radi na 43 mhz tako da ne bi trebalo biti smetnji a na otvorenom bi trebao raditi na 100 metara bez problema pa kad se quad spusti u nepreglednu pšenicu ili kukuruz jednostavno ga je naći sa key finderom ako baterija na quadu nije u funkciji.
Zvuk na key finderu je 120 dbl što je više nego dovoljno.
moze link gdje kupiti tako nesto.
http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220906607569&ssPageName=ADME:L:OU:GB:3160 (http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220906607569&ssPageName=ADME:L:OU:GB:3160)
16 dolara 3komada.lp
Ako vec nisi, stavi zujalice, imas jeftine koje piste kada nema signala, koje piste na kanal.
Kukuruzi, zito, djetelina sve je dovoljno visoko da ne vidis model na par metara kad upadne, a zujalicu cujes na preko 100m.
Ovaj najvise koristim jer ostane kanal slobodan
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=20578 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=20578)
mozes i kombinirati s ovim
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14521 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14521)
batke se cesto napune preko, mislim da je to zbog balansiranja ( nacin na koji je izvedeno),
meni batke nokon xx punjenja vise ne drze kao prije i pokoja celija popusti prije pa napon padne ali dovoljno da model sleti, pocne vuci slabije, ne smijem onda pun gas jer padne jos ali lagano pa slijetanje bez problema. Ima jako dobar detektor za bateriju s podesivim naponom javljanja
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=18588 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=18588)
3.6 je dobar trenutak za stati za 3s
ali ni ovaj nije los
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18987__On_Board_Lipoly_Low_Voltage_Alarm_2s_4s_.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18987__On_Board_Lipoly_Low_Voltage_Alarm_2s_4s_.html)
Iz osobnog iskustva kod pada mi u večini slučaja izleti baterija tako da mi zujalica nepomaže.do sada sam ih uvijek nalazio ali sam nažalost jednoga izgubio (prokleti gaui koji nema armanje je kriv za gubitak) .
Uz zujalice sada sada ću stavljati i key finder.
Radi na 43 mhz tako da ne bi trebalo biti smetnji a na otvorenom bi trebao raditi na 100 metara bez problema pa kad se quad spusti u nepreglednu pšenicu ili kukuruz jednostavno ga je naći sa key finderom ako baterija na quadu nije u funkciji.
Zvuk na key finderu je 120 dbl što je više nego dovoljno.
moze link gdje kupiti tako nesto.
Evo još ja će stvari , 44$ locira letjelicu unutar 500 m , čak detektira i smjer u kojem se nalazi i navodi vas.
Jedini problem vidim u frekvenciji 2,4 ghz
http://m.youtube.com/watch?v=psrkwfqBt48#/watch?v=psrkwfqBt48 (http://m.youtube.com/watch?v=psrkwfqBt48#/watch?v=psrkwfqBt48)
GPS za Nazu je stigao, to je jako dobro :) plug & play, kalibrirao, proučio funkcije i blinkanja, ali no međutim vrijeme nije vani baš za testiranja, ako nije kiša onda je vjetar na udare, nemam ništa protiv laganog vjetra čak dapače bolje će biti testiranje funkcije GPS hold position, ali ovi udari bi ga prekobacili u trenu 8).
Čekamo bolji dan za letenje, ali evo još jedan let s bubom ali na kiši:
http://www.youtube.com/watch?v=a67D4jDSbAI (http://www.youtube.com/watch?v=a67D4jDSbAI)
Drugo dizanje na videu je bio test RTH, položio je, sad idemo dalje.
Quad na Sjeveru, Đakovo (http://www.youtube.com/watch?v=ra94TnQdSks#ws)
Eto videa od danas:
http://www.youtube.com/watch?v=pPf8wciFS_g (http://www.youtube.com/watch?v=pPf8wciFS_g)
http://www.youtube.com/watch?v=Oj4rzxyV8BQ (http://www.youtube.com/watch?v=Oj4rzxyV8BQ)
Da ne započimam novu temu, ovo malo čudo od QR bube isto pati od šuma na napajanju RX pločice, rješenje je ubaciti mali SMD solid state elektrolit kakve se može obično sresti na matičnim pločama laptopa i rade u step-down regulatorima za napajanje procesora, to su very low ESR kondići, ja sam našao od 470uF 6V8, na njega sam nalemio žice, presvukao ga termo bužirom te žice zalemio paralelno na blok koji se već nalazi na RX pločici, bitno je paziti na polaritet. Nakon par sati testiranja zaključio sam da ima cijeli niz prednosti a samo jedan nedostatak, Ladybird je sada teža za oko 0,5g ;)
Prednosti su slijedeće: Poboljšana stabilnost letenja, sada se može malo odvadit gaina na žiroskopima a da ne gubi stabilnost što omogućuje bezbrižno letenje na vjetru a da se ne dogodi da se prekobaci, malo duže letenje, vjerojatno zato što se smanjilo zagrijavanje baterije, malo bolji i stabilniji domet pošto smo maknuli šum s napajanja RX-a, integrirani sklop za zaštitu baterije i spuštanje quada sada radi mnogo preciznije.
Video i slike kako je kond ugrađen te također ledice 8)
http://www.youtube.com/watch?v=0kW9wQyCRFs (http://www.youtube.com/watch?v=0kW9wQyCRFs)
Ne da ti vrag mira ;)
Odmah rastavio i modificirao. Bravo majstore.
Možda ih kupimo više komada pa eskadrilu napravimo :-X
Ko da ih nemam dovoljno!
skidam kapu do poda frankycro. nakon ugradnje elektrolita ladybird je stabilan do bola kao da je naza unutra .
žena zaprijetila rastavom braka , letim vani , letim unutra, di god se okreneš quadovi. ;D
skidam kapu do poda frankycro. nakon ugradnje elektrolita ladybird je stabilan do bola kao da je naza unutra .
žena zaprijetila rastavom braka , letim vani , letim unutra, di god se okreneš quadovi. ;D
Jedan naš kolega zbog toga izletio vanka, pa ne može više unutra :'(
Sorry laseru nisam ti se javio na privatnu poruku, ali vidim da si sam skuzio kako ide, kondova imam na toj ploci jos, pozdrav iz Vodica, sto mislis dali sam poneo bubu na godisnji? :D
Dosli smo do vrha katedrale :)
Quad - Katedrala Djakovo 23.9.2012. (http://www.youtube.com/watch?v=7gh2CVstVGU#ws)
A i novi quad koji ce biti za FPV je u fazi testiranja
RC Timer Quadcopter F450 na Điđinoj farmi (http://www.youtube.com/watch?v=hJzBysIe9fQ#ws)
Za gimbal me ne pitajte, za onakav kakav bi htio trebam prodat auto ;D