Skip to main content

Topic: Cyclonebird Interceptor (Read 137778 times) previous topic - next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Odg: Cyclonebird Electrojet

Reply #45
Zaljepio sam sve balza ivice, a onda sam se nabrusio i nabrusio ...
Bilo je prasine i znoja na sve strane, medutim stabilizatori su ispali savrseno.
Sve izlazne ivice su izbrusene na nulu i vrlo su krhke, kao papir,
medutim kada se sve ostakli biti ce vrlo cvrste.
Za sada sam zadovoljan sa svime izradenim.
 

Odg: Cyclonebird Electrojet

Reply #46
i ti to sve u samo 3 dana?
struja zakon, nitro USTAV

Odg: Cyclonebird Electrojet

Reply #47
Nedavno sam imao operaciju i gips na nozi, pa sada kada sam ga se oslobodio imam norijadu sa modelarstvom i pomalo sam neuracunljiv ..  :-\ :)
Trenutno sam doma i imam terapije, pa radim na modelu skoro od 8h-03h.
Za danas nema vise nikakvih radova, jucer sam malo preforsirao i danas cijeli dan me sasavo boli noga.  :'(
Sutra kada se smola stvrdne na dijelu gdje dolazi kabina, pokusati cu lagano sve pobrusiti i nanjeti prvi sloj kita, a za dalje budemo vidjeli ..
 
 
 

Odg: Cyclonebird Electrojet

Reply #48
Smola se stvrdnula.
Visak stakla sam obrezao i sve lagano izbrusio brusnim papirom:
 
 

Odg: Cyclonebird Electrojet

Reply #49
pratim tok tvoga rada i mogu reci da si "profi"
jedno pitanje dozvoli,
vidim da si na Ploci Iverice izrezao konturu Trupa a vjerovatno da ga do polovine gurnes unutra zbog podjele,
zasto nisi radio Trup podijeljen po sredini,iz dvije polovine,mnogo je jednostavnije za formanje u plastici i ako nije tajna koje mase upotrebljavas za povrsinski sloj (vidio sam onu Plavu) a koje kasnije,
Plastelin,- vjerovatno je ovaj tvoj taj koji Djeca u Skoli upotrebljavaju,za ovu svrhu postoji poseban a taj se mnogo bolje modelira i izdrzava vise temperature koje se razvijaju kod izrade Negativa - Forme,ako stavis deblji sloj ili je u Zraku manji postotak vlage pa se Epoxi brze stvrdnjava.

Odg: Cyclonebird Electrojet

Reply #50
Bok Ivan,
 
Ovo izrezano na iverici nema veze sa izradom ovog modela.
To je ostalo od izrade jednog kalupa za pylon model, a ovu bijelu plocu sam uzeo samo da ravno
sljepim stiroporne dijelove za trup, a sada sluzi kao stol koji mogu zamazati sa ljepilom koliko god hocu ...  :)
Inace, upotrebljavam obican plastelin.
Do sada nisam imao apsolutno nikakvih problema sa njime, ako se malo pripazi dobiju se savrseni bridovi,
kao sto se i vidi ispod na mom Race Rat kalupu:
 
 

Odg: Cyclonebird Electrojet

Reply #51
bravo Kristijane, izrada ide jako brzo
kolko sati dnevno radiš na modelu, jer tema je par dana otvorena, a ti brzo ko munja  :)


kak ti je Ivan rekel, umjesto plastelina koristi modelirmasu koja baš za to služi....
ja sam prije radil svakak, kital sam rubove, koristil razne vrste plastelina iz knjižare.....
ali dok jednom probaš ovo
http://www.der-schweighofer.at/artikel/16102/modelliermasse_500_gr.
zaboraviš na sve ostalo, pa ti je moja preporuka, kad ti neko ide do švagija, nek ti uzme pola kile, više nego dosta ti je, jer ju "recikliraš"
a do onda dobri stari plastelin može zadovoljiti, rezultat je isti, samo je puno lakše i brže sa modelirmasom, pogotovo ako su razmaci malo veći...

evo toliko od mene, jedva čekam da vidim kraj projekta, malo sam nestrpljiv  ;)

Odg: Cyclonebird Electrojet

Reply #52
Bok Denis,
 
Ovih zadnjih par dana sam zbilja skoro radio od 8h do 03h.
Znam za tu masu, par puta sam ju koristio.
Istina, bolja je od plastelina, medutim slucajno je zavrsila u smecu kada sam cistio garazu ..
U meduvremenu sam 'privremeno' nabavio plastelin, a to 'privremeno' se rastegnulo kroz par godina .. :)
 

Odg: Cyclonebird Electrojet

Reply #53


da ponovim,ne moras mi odgovoriti,samo me zanima,
vidim da si na Ploci Iverice izrezao konturu Trupa a vjerovatno da ga do polovine gurnes unutra zbog podjele,
zasto nisi radio Trup podijeljen po sredini,iz dvije polovine,mnogo je jednostavnije za formanje u plastici i ako nije tajna koje mase upotrebljavas za povrsinski sloj (vidio sam onu Plavu) a koje kasnije,


Odg: Cyclonebird Electrojet

Reply #54
Bok Ivan,
 
Ova metoda je puno tocnija.
Na ploci iverice sam izrezao konturu trupa kao sto se vidi na slici ispod,
a nakon toga je trup uguran unutra do polovice radi podjele.
Trup je podijeljen po sredini, na ljevu i desnu stranu.
Za povrsinski sloj upotrebljavam epoksidni gelcoat, a kasnije samo staklo.
Epoksidni gelcoat: http://www.der-schweighofer.at/artikel/16148/formenharz_p_und_haerter_p_1_kg.

Odg: Cyclonebird Electrojet

Reply #55
da probam ja odgovoriti na pitanje postavljeno Kristijanu  :)
iz iskustva znam da je puno bolje kad je pramodel u jednom komadu poliran, nego u 2.....
a i kalup dok se radi prvo jedna polovica i onda odljev druge polovice koja je u prvoj, ispada puno bolje i jednostavnoje nego dok se rade zasebno 2 polovice na ravnoj ploči, koje treba "naknadno povezati" sa štiftovima koji centriraju kalupe....


evo bar sam ja do sad tak u praski spoznao  :)

Odg: Cyclonebird Electrojet

Reply #56
Sada sam odrezao dio trupa gdje ce doci motor:
 
 

Odg: Cyclonebird Electrojet

Reply #57
trup ili slicno se radi po sredini podijeljen,
jedna polovina se stavi na ravnu plocu i sa Sarafima ODOZDO zasarafi,u gornjoj i donjoj zoni se stave Zenske Tiple u cijoj sredini se stavo Saraf a u Tiplu se nagura Plastelin,kod vecih Trupova se stavlja vise Tipli,oko Trupa se Plastelinom izvuce Holkel Radius ca, 1mm a to da se ne bi Materijal podlijevao pod Trup,

sada se urade DVA jednaka Drvena Rama koja se prilagode konturi Trupa da se ne trosi i suvise Epoxiya,
kada je premaz odvajacem suh (NIKADA SAMO jedan premaz - minimum DVA) stavi se jedan Drveni Ram i sa Pimzlom nanese povrsinski sloj u debljini ca.1- 1.5mm dok jos nije potpuno otvrdnut (VAZNO) nanosi se jos jedan sloj,
ovaj povrsinski sloj je toliko tvrd da se veoma tesko turpija a kod vrtanja Borerom je za tren tup,
dok drugi slij nije potpuno tvrd nanosi se smjesa Epoxi i u njemu umijesane cestice Staklene Tkanine kojih ima raznih duzina 3-10mm taj sloj se nanosi u debljini 3-5mm
poslije toga sloja dolazi Epoxi u koga je umijesan Granulat Plastike koja se veoma dobro da kada otvrdne Frezati, i sve moguce druge dodatne radnje,
+++++++++++++++++++++++++++++++++
Slika gore-Model za livenje,
drveni model-lijevo
Kalup
Gotov Model za livenje desno iz dva dijela-tamno sivi

Slika dole,
lijevo gore-Model
desno-tamno sivi - Kalup
dole-crveno lakirana gotova Karoserija auta,
radjeno kao vjerna kopija postojecega Auta za trke na Ledu za Holandskoga narucioca
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Kada se ova jedna polovina Kalupa okrene,skine ploca i stavi druga polovina Trupa (obadvije polovine su prethodno sa najmanje dva Stifta fiksirana i tako obradjena do gotove konture)
sada se sa ovim Stiftovima fiksira druga polovina Trupa i takodje izvuce Holkel kao na prethodnoj polovini,premaze se odvajacem i TADA se stavlja druga polovina Rama na ovaj,jos bolje je nakon prvoga premaza povrsinskom masom kada ona pocne da Zelira Ram natisnuti na povrsinski namaz a kod drugoga namaza se maze i Ram IZNUTRA,

stave se muske Tiple u zenske i nanosi prvi pa potom drugi premaz a zatim Epoxy sa cesticama staklene Tkanine i zatim se Ram ispuni do vrha Epoxy sa Plasticnim Granulatom,

sve ove komponente dobijete kod Fa. EBALTA koja ima svoje zastupstvo u Hrvatskoj ili najblizoj Sloveniji ili Austriji

ovo je opis profesionalne izrade Kalupa a ona ne odstupa od amaterske niti vise kosta,
najvise kosta kada se Kalup iskrivi uslijed nepravilnoga doziranja Epoxyja ili ne odabere odgovarajuci materijal

Odg: Cyclonebird Electrojet

Reply #58
Ivan,
 
To je ustvari jednostavnija i malo losija metoda izrade kalupa,
manje je precizna i spoj sa drugom polovicom nece nikada biti bolji od one druge metode.
Za kvalitetniji kalup, plastiku treba izbjegavati.
Umjesto plastike za najbolji rezultat se koristi Poraver.
 
Na slici CAD programa se vidi polozaj motora u odnosu na poklopac.
Nanio sam i prvi sloj poliesterskog kita:
 

Odg: Cyclonebird Electrojet

Reply #59
Da dopunim,

izraz "plastika" to nije Plastika,to je posebno za tu svrhu uradjen Granulat koji se dobro sa Epoxyjem veze i veoma je lagana,inace koja se Plastika veze sa Epoxyjem inace,?
ovo se uzima kod jeftinijh Kalupa-Formi,

za visoko kvalitetne Forme koje se rade za izradu Alata u avio i auto industriji se poslije povrsinskoga namaza (Epoxy poseban za to) pa Staklena vlakna sa Epoxyjem dolazi sloj Aluminijski kuglica promjera 1mm u prvom sloju a zatim ostatak sa kuglicama 3mm promjera,to nakon frezovanja izgleda kao Aluminij,
u vecini slucajeva se zavrsna povrsina prelije Aluminijskim Puderom i tada se dobije povrsina ravna Aluminijumu

nacin koji sam opisao je za izradu visoko kvalitetnih Formi u avio i auto industriji gdje se Pozitiv-Model uvijek radi iz dva dijela,
na mojoj slici sa Autom,gore lijevo je Pozitiv-Model od posebne za to mase ( DELIGNIT ) koje se veoma lijepo obradjuje i veoma je lagana,drvo se ne upotrebljava osim za ne precizne Modele za Livenje,takav se moze vidjeti na slici gdje je Pozitiv-Model od Drveta